Automobilka Volkswagen investuje na nákupu lithia pro elektromobily na deset let dopředu

Datum: 16. 04. 2019
Německá automobilka  se připravuje na boom elektromobility a předem si zajišťuje přístup ke klíčovým surovinám, ke kterým patří lithium. Před dvěmi týdny si Volkswagen  vybral dlouhodobého dodavatele lithia pro baterie do svých elektromobilů, kterým bude čínská společnost Ganfeng Lithium, která už dodává například i automobilce Tesla.

Wikipedia


Lithium na 10 let dopředu

Vzhledem  k nedostatku lithia na trhu se automobilka Volkswagen rozhodla uzavřít předběžnou dohodu s čínskou firmou Ganfeng o dodávkách lithia a na deset let.
V budoucnosti bude Volkswagenem a Ganfeng Lithium spolupracovat nejen na dodávkách lithia, ale také se zaměří na oblast recyklace a dokonce i na dodávky nového typu, tzv. solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem).

Společnosti nezveřejnili finanční podmínky nákupu lithia. Lithium z Číny bude Ganfeng dodávat nejen samotnému Volkswagenu, ale také výrobci baterií. V této souvislosti se uvažuje o tom, že Volkswagen bude investovat do startup Terra E, který hodlá v Německu spustit výrobu bateriových článků v roce 2021. Terra E nyní ovládá německá společnost BMZ Group.

Lithium přitom v li-ion bateriích zdaleka netvoří jedinou složku. Dalšími důležitými kovy jsou, dle druhu bateriového článku, třeba také kobalt, nikl, hliník, zinek či mangan.

Elektrická ofenzíva

Koncern Volkswagen, pod který patří 12 značek včetně Škody Auto, plánuje do roku 2028 uvést na trh na 70 nových modelů vozů na elektrický pohon.  Ambicí německé automobilky je to, že do té doby vyrobí celkem 22 milionů elektromobilů založených na vlastních platformách.

 "Volkswagen si tak nyní zajistil významný podíl své spotřeby lithia," uvedla automobilka. "Nová elektroofenzíva posouvá hranice výroby baterií. Světová poptávka po lithiu neustále roste, neboť automobilky se v poptávce připojují k výrobcům chytrých telefonů a dalších elektronických přístrojů. Každá baterie chytrého telefonu obsahuje tři gramy lithia, notebooku asi 30 gramů a baterie pro elektromobil více než 20 kilogramů," napsal automobilka v tiskové zprávě.
Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Wikipedia
Facebook
Přečteno: 716x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.3 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: