Elektromobil jako domácí elektrárna? Automobilka Renault již na tom pracuje

Datum: 09. 04. 2019
Automobilka Renault minulý týden zahájila testování technologie V2G (vehicle-to-grid), neboli využití baterií elektromobilů jako bateriových úložných systémů.  Tato technologie využívá reverzibilní palubní nabíječku a může výrazně snížit související náklady nabíjecích terminálů.

Renault



Pilotní projekt v Holandsku

V průběhu roku 2019 bude v Evropě uveden vozový park patnácti elektromobilů Renault Zoe s nabíjením typu vehicle-to-grid, který vytvoří v rámci skupiny Renault budoucí nabídky reverzibilního nabíjení (tedy možnosti využívat elektřinu z baterie elektromobilu směrem do sítě) a položí základy pro budoucí standardy.

Tyto pilotní projekty začnou dnes v Utrechtu (Nizozemí) v ekosystému vyvinutém společností We Drive Solar a na Porto Santo Island (v souostroví Madeira, Portugalsko) se společností Empresa de Electricidade da Madeira, dodavatelem energie. Následně budou zahájeny další pilotní projekty ve Francii, Německu, Švýcarsku, Švédsku a Dánsku.

„S touto iniciativou Groupe Renault zcela plní svou úlohu lídra v oblasti elektrické mobility pro všechny a jako hráč v přeměně energie. Nabíjení vozidel vehicle-to-grid je klíčovým pilířem inteligentních elektrických ekosystémů, které společnost Groupe Renault vytvořila. Zvolili jsme palubní technologii, která také optimalizuje náklady na dobíjecí stanice, a tím usnadňuje rozsáhlý rozvoj,“oznámila Gilles Normand, ředitelka pro elektrická vozidla společnosti Groupe Renault.

Výhody technologie vehicle-to-grid

Nabíjení vozidel pomocí technologie V2G (z vozidla zpět do sítě) – nazývané také reverzibilní napájení – reguluje nabíjení a vybíjení baterií elektrických vozidel v souladu s potřebami uživatelů a dodávkou elektřiny ze sítě. Nabíjení dosahuje svého maxima, pokud dodávka elektřiny převyšuje poptávku, zejména během špičky ve výrobě obnovitelné energie.

Ale vozidla jsou také schopna posílat elektřinu do sítě v době spotřební špičky. Elektrická vozidla proto mohou sloužit jako dočasné sklady energie a stávají se klíčovými hnacími silami rozvoje obnovitelné energie.

Tímto způsobem elektrická síť optimalizuje dodávky místní obnovitelné energie a snižuje náklady na infrastrukturu. Současně zákazníci používají více ekologickou a více ekonomickou spotřebu elektřiny a jsou finančně odměňováni za poskytování služeb elektrické sítě.

Reverzibilní nabíjení bude prověřováno v několika projektech (elektrické ekosystémy nebo služby mobility) v sedmi zemích a spolu s různými partnery položí základy pro budoucí nabídku společnosti Groupe Renault. Cíl je dvojí: zjistit realizovatelnost a potenciální zisky.

Tyto pilotní programy podle Renaultu pomohou vyzvednout technické a ekonomické výhody palubního řešení u elektrických vozidel, ukázat hodnotu služeb poskytovaných místními a národními dodavateli elektřiny, jako je podpora spotřeby sluneční a větrné energie, kontrola frekvence nebo napětí sítě a snížení nákladů na infrastrukturu a pracovat na regulačních rámcích mobilního úložiště energie, odhalit úskalí a nabídnout konkrétní řešení. Stanovit společné standardy, to je základní požadavek pro průmyslovou instalaci.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Renault
Facebook
Přečteno: 717x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.2 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: