Volkswagen: Naše baterie budou mít stejnou životnost jako automobily

Datum: 03. 05. 2019
Německá automobilka Volkswagen nedávno „zavelela“ k ofenzívě směrem k elektromobilitě. Volkswagen očekává, že nová generace lithiových baterií bude mít stejnou životnost jako samotný elektromobil. Sebevědomě to prohlašuje Frank Blome, který je šéfem oddělení zodpovědného právě za kvalitu bateriových článků ve společnosti Volkswagen.

Volkswagen


Nová generace baterii

Frank Blome v rozhovoru pro korporátní web volkswagenag.com nedávno prohlásil, že vozy na MEB platformě, která je dedikovaná čistě pro elektromobily, budou mít baterii se zárukou garantující kapacitu minimálně 70 % původní hodnoty a to po ujetí 160 000 kilometrů nebo po 8 letech.

„Pro naše nové elektromobily platí fakt, že jsme v podstatě vybudovali vše na základě baterií, které dokáží pojmout velké množství energie. Cílem je, aby baterie vydržela stejně dlouho jako samotné vozy,“ prohlásil Blome.

V rámci nové platformy MEB budou bateriové moduly umístěny zcela mezi přední a zadní osu podvozku, což je veliký rozdíl oproti minulosti, kdy se moduly umísťovaly do různých částí vozu. Automobily na podvozku MEB tak získají centrální distribuční bod pro energii. Výhoda tohoto modulárního uspořádání spočívá ve flexibilitě.

„S rostoucími požadavky na dojezd elektromobilu  jsme schopni do tohoto systému zakomponovat více bateriových modulů, které mají stejnou velikost. Avšak základní struktura MEB podvozku zůstává nezměněna. To nám umožní flexibilní a velmi nákladově efektivní výrobu,“ řekl Blome.



Stejná životnost jako samotný vůz

Podle Bloma nejsou v současnosti automobily používány déle než 8 let, což koresponduje s očekávanou životností baterií. Vychází tak z myšlenky, že po této době už se stejně finančně nevyplatí auta udržovat při životě. 

„Ale také samotní řidiči mohou zásadním způsobem ovlivnit životnost baterií. Pomalé nabíjení je pro životnost baterií lepší než rychlonabíjení. Navíc, nabíjení baterii pouze na 80% kapacity místo na 100 % také prodlužuje životnost baterií,“ dodal Blome.

Než uvedeme elektromobil do komerčního provozu, provádíme intenzivní testování baterii v našem Technologickém centru v Salzgitteru, Testy zahrnují nejen samotné bateriové články, ale také i výrobu baterií a také jejich recyklaci.

„Baterie musí dosáhnout v našich testech výborné výsledky během extrémních podmínek po dobu několika týdnů, než schválíme jejich použití v automobilech. Navíc v našem centru v Salzgitteru zprovozníme brzy pilotní výrobní linku na bateriové články, abychom dále zlepšili naše know-how v oblasti bateriových systémů,“ řekl Blome.

V současnosti Volkswagen spolupracuje s dodavateli bateriových článků ze 3 strategickými partnery z Asie, ke kterým patří společnosti LG Chem,  SK Innovation a CATL. Automobilka Volkswagen je také členem Evropské bateriové unie, jejímž cílem je podporovat výzkum v oblasti baterií v Evropě. 

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Volkswagen
Facebook
Přečteno: 878x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.3 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: