Volkswagen expanduje ve výrobě lithiových i revolučních solid-state baterií

Německá automobilka Volkswagen nedávno oznámilo dvě velmi významné transakce na poli bateriových systémů. V květnu se stala největším akcionářem čínského výrobce baterií pro elektromobily Guoxuan High-Tech, vlastní v něm podíl 26,5 procenta. V červnu pak zainvestoval Volkswagen do amerického startupu americkým QuantumScape, který pracuje na vývoji revolučních solid-state baterií (SSB, nebo-li baterií s pevným elektrolytem).

Zdroj: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Investice v Číně

 

Volkswagen je v  závěrečné fázi rozhovorů o investici do čínského výrobce baterií pro elektromobily Guoxuan High-Tech. Koupě podílu ve společnosti Guoxuan je pro Volkswagen první přímou investicí do čínského výrobce baterií.

 

Německá automobilka plánuje koupit rovněž podíl 50 procent v Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, mateřské firmě výrobce elektromobilů JAC Motors. JAC minulý týden oznámil, že jeho mateřská firma plánuje přivést strategického investora. Nemělo by to však znamenat změnu kontroly.

 

Čínská vláda si vloni stanovila za cíl, že do roku 2025 musí mít vozy na alternativní pohon označované NEV na celkovém prodeji aut v Číně podíl 25 procent. Do skupiny NEV spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Loni se v Číně prodalo celkem 25 milionů aut.

 

Volkswagen v Číně provozuje společné podniky s automobilkami FAW Group a SAIC Motor. Jeho cílem je do roku 2025 prodat v Číně 1,5 milionu vozů s alternativním pohonem.

Sázka na revoluční technologii

 

Před dvěma lety Volkswagen zainvestoval 100 milionů dolarů do amerického bateriového startupu QuantumScapea. Letos v červnu automobilka svůj podíl ve QuantumScapea  navýšila o dalších 200 milionů dolarů.

 

Cílem firmy QuantumScapea je urychlení vývoje a nasazení revolučních solid-state baterií (SSB) do komerční výroby. Jedná se o nový typ lithiových baterií, který používá pouze pevný elektrolyt.

 

Německý koncern je již největším automobilovým hráčem s největším podílem ve firmě QuantumScape a stupňující investice si lze vyložit nejspíše tak, že VW chce uspíšit celý vývoj a dostat konečně baterie z laboratoře do velkovýroby pro komerční nasazení.

 

SSB mají nabídnout mnohem vyšší energetickou hustotu, díky čemuž by měly elektromobily delší dojezd. Jde o klíčový prvek při výrobě elektromobilů, nicméně problém je často také cena, kvůli které jsou stále elektrické vozy ještě dražší než konvenční auta se spalovacím motorem.