Toyota oznámila průlom v oblasti Li-Ion baterií

Zdroj: Wikipedia
Rychlé nabíjení a větší dojezd elektromobilů
Díky těmto vlastnostem jsou baterie s pevným elektrolytem (SSB) vhodné pro rychlonabíjení i vybíjení, resp. poskytování vyššího výkonu při menších celkových rozměrech. Nevýhodou byla až doposud odhadovaná kratší životnost baterie.
Tento aspekt se však Toyotě díky poslednímu technologickému vývoji podařilo překonat, a společnost se tak začala zaměřovat na spuštění masové výroby polovodičových baterií. Cílem je do roku 2027-28 dospět do fáze komerčního využití.
Ačkoli byly SSB zpočátku navrhovány k použití v hybridech, dnes se Toyota zaměřuje primárně na jejich nasazení v bateriových elektromobilech příští generace. První polovodičové baterie od Toyoty by měly nabídnout až o 20% prodloužení dojezdu v porovnání s tradičními Li-Ion bateriemi „Performance“ a také krátkou dobu nabíjení do 10 minut (SOC = 10–80 %).
Další vývoj
Toyota již vyvíjí technologicky vyspělejší lithium-iontovou polovodičovou baterii, která by měla přinést 50% prodloužení dojezdu v porovnání se současnou generací Li-Ion baterií
Do budoucna chce Toyota baterie zploštit na 120 mm, či dokonce na 100 mm. Další pokrok ve snižování baterií by mohl mít pozitivní dopady na dojezd, jízdní vlastnosti (potěšení za volantem) a možnosti obestavění prostoru – v závislosti na tom, jakým způsobem je baterie do vozidla zabudována.
Pokud by se podařilo baterii zploštit, snížilo by se celé vozidlo, zlepšil by se parametr CdA, a tudíž i prodloužil výsledný dojezd. Toyota se proto zabývá vývojem co nejplošších baterií.