Intersolar Živě (3.): 29% účinnost- zrodil se nový solární šampion, nebo marketingový buzz?

Společnost Tenka Solar včera večer na svém stánku oznámila světovou premiéru nového solárního panelu pod brandem PrismaX, který dosahuje účinnosti až 29 %. Novinka se má začít vyrábět sériově na konci letošního roku s tím, že komerčně dostupná má být v prvním kvartálu roku 2024.

 

Zdroj: Tenka Solar

 


Redakce portálu www.solarninovinky.cz Vám přináší sérii živých reportáží z veletrhu Intersolar. Ve třetí částí našeho seriálu představujeme „možná“ nejúčinnější fotovoltaický panel.


Neznámá technologie

Společnost Tenka Solar sídlí v Německu a tvrdí, že má výrobní základnu má v Číně, Itálii a Jižní Koreji. Vývoj nových produktů probíhá v Dubaji. Podle sdělení společnosti již během své historie na trh dodala svým zákazníkům přes 20 GW panelů.

V současnosti společnost vyrábí tradiční krystalické křemíkové panely s články typu PERC o účinnosti do 22-23%.

Včera Tenka Solar představila na veletrhu Intersolar novou řadu panelů PrismaX, která má dosahovat účinnost až 29%, což je podstatně více, než špičkové panely asijských výrobců AIKO nebo LONGi (cca 23-24%).

Novou technologii panelů PrismaX hodlá Tenka Solar vyrábět na konci letošního roku s tím, že první dodávky zákazníkům proběhnou v prvním kvartálu 2024. Firma vůbec neposkytla technické informace k nové technologii PrismaX včera během slavnostního galavečera na svém stánku na veletrhu Intersolar, což je „dost podezřelé“.

Marketingový buzz?

Tenka Solar patří k Tier-3 výrobcům panelů, tj. malým společnostem, které se snaží na trhu prosadit a za tímto účelem zřejmě chtějí pro prezentaci svým výrobků vyvolat „marketingové buzz“ nebo-li informační šum. Proto o této společnosti a jejich produktech nejsou dostupné žádné relevantní informace od předních testovacích institucí nebo relevantních oborových médií.

Pokud PrismaX má představovat revoluci ve fotovoltaických panelech, pak většinou „relevantní výrobci“ při představování produktových novinek postupují zcela jinak- poskytují konkrétní informace, které validují přední evropské nebo asijské testovací instituce.

Tenka Solar zřejmě vyvolala letos na Intersolaru „marketignový šum“ s cílem přilákat na svůj stánek potenciální zákazníky….