Tesla v září hodlá představit nové revoluční baterie
Co lze očekávat?
Konání Tesla Battery Day se letos muselo z původního termínu v červnu kvůli koronaviru přesunout až na září. Pro veřejnost Tesla zřejmě nabídne možnost streamovaného přenosu a pro investory živou prohlídku továrny ve Fremontu. Toto vše se nakonec se zřejmě v Tesle rozhodli vše spojit do jedné velké akce.
Podle zakladatele a šéfa společnosti Elona Muska se má akce zapsat do historie společnosti. Během Tesla Battery Day šéf Tesly slibuje nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama. Tímto počinem hodlá Tesla dosáhnout zásadního zlomu z pohledu cenové parity elektromobilů a spalovacích vozů. Na akci také vedení firmy zřejmě představní nové produktové novinky z oblasti elektromobility.
Na vývoji zcela nové generace baterií pracuje Jeff Dahn a jeho výzkumný tým z kanadské Dalhousieovy univerzity. V rámci projektu Roadrunner pracuje Tesla údajně na bezanodové Li-Metal baterie (lithium-kovové baterie), jejichž energetická hustota dosahuje až 500 Wh/kg (1200 Wh/l), což je 2x až 3x více než u současných Li-Ion baterií.
To by u elektromobilů znamenalo dojezd přes 1 000 km na jedno nabití. Výhodou má být také levnější výroba. Pokud se Tesla podaří překonat degradaci Li-Metal baterií, pak by to mohlo znamenat skutečnou revoluci v elektromobilitě. Další výzvou však pro Teslu bude zajištění komerční velkokapacitní výroby nové baterie, což může trvat dalších několik let.
Důraz na bezkobaltové baterie
Letos v červnu Tesla dostala schválení na výrobu svých inovativních bezkobaltových baterií pro svůj elektromobil Model 3 v Číně. Baterie budou obsahovat sloučeniny lithia, železa a dalších komponentů.
Ve spolupráci s bateriovou firmou CATL Tesla oznámila, že pracuje na vývoji přelomové baterie, které by umožnily životnost až milion mil a které by díky jednodušší technologii a masové produkci snížily náklady natolik, že by auta mohla plně konkurovat klasickým spalovacím motorům. Nové baterie mají používat nízkokobaltové a bezkobaltové technologie.
Baterie by se měla objevit poprvé ve vozech Tesla na konci tohoto roku a jako první ji budou moci využít čínští řidiči. To je dáno jednak velikostí tamního trhu (čínský elektromobilní trh je dle statistik největší na světě) a jednak tím, že Čína je největším světovým výrobcem baterií a akumulátorů.