Jak nenaletět při výběru dodavatele fotovoltaiky?
Dejte na osobní zkušenost a reference stávajících zákazníků
Podle doporučení expertů ze společnosti Solidsun je nejvíce relevantním ukazatelem spolehlivosti osobní zkušenost zákazníků s kvalitou služeb daného subjektu. Díky četné konkurenci je to jedna ze stěžejních metod, kterou běžně využíváme, ať už jde o koupi automobilu, výběr restaurace na romantickou večeři nebo právě pořízení fotovoltaiky.
Neetické, klamavé nebo nespolehlivé služby se v moderním světě dají jen těžko utajit. Lidé své zkušenosti rádi sdílí, zejména pak ty negativní, čímž přispívají ke zkvalitnění trhu. V době internetu není problém dohledat si reference na stránkách společnosti nebo na hodnotících portálech.
Zájem o dění na trhu a historie společnosti
Jeden z klíčových ukazatelů je podle společnosti Solidsun také doba úspěšného fungování firmy na trhu. U společností, které podnikají v oblasti fotovoltaiky po několik let, a to i přes silnou konkurenci, můžeme předpokládat určitou kvalitu nabízených služeb a zkušenosti s jejich realizací. Nelze samozřejmě tvrdit, že nově vzniklé firmy musí být automaticky nespolehlivé. Je však dobré podrobit je o to pečlivější analýze.
Zájem o aktuální dění ve světě fotovoltaiky dodavatelské společnosti je také jedním z ukazatelů odbornosti. Pokud se firma nadále zajímá o svůj rozvoj a o rozvoj celého odvětví, jedná se o jasný signál, že chce naplno využít svůj růstový potenciál.
Kvalita a obsah webových stránek
Jelikož žijeme v době, kdy má internet naprosto zásadní roli při prakticky jakékoliv vyhledávací činnosti potenciálního zákazníka, je dobré ověřit si webové stránky společnosti. Ty by měly být logicky strukturované s jasným a srozumitelným obsahem. Jejich relevanci podpoří například ukázky hotových instalací či právě pozitivní reference od klientů, kteří mají přímou zkušenost se službami a přístupem dané společnosti.
Není všechno zlato, co se třpytí aneb nevěřte všem lákadlům
Některé firmy mohou lákat na nízké ceny oproti konkurenci. Levná fotovoltaika může být způsobena chybnou kalkulací či malou informovaností firmy ohledně všech souvisejících nákladů. Zdánlivě výhodná pořizovací cena tedy nemusí nutně znamenat, že zákazník v konečném součtu ušetří.
Stejně tak tomu může být i u promo akcí typu „Střídač k FVE zdarma“ apod. Jedná se o natolik nákladné komodity, jejichž cena se posléze promítne na cenách jiných položek.
Při výběru nového dodavatel se vyplatí sledovat také historii společnosti a také její rating. Například společnost Solidsun, která v Česku postavila již přes 10 000 solárních elektráren, má špičkový rating AAA ověřený agenturou Dun & Brandstreed.