Hyundai testuje hybridní pohon se solární střechou
Dalším vozem, který bude využívat sluneční energii alespoň zčásti ke svému pohonu, bude nový Hyundai Sonata Hybrid. Ten se má chlubit také technologií Active Shift Control (ASC) pro rychlejší řazení. S uvedením nového Hyundaie Sonata na evropský trh to stále není jasné.
Fotovoltaický panel se stává součástí elektrovozů
Již několik automobilek pracuje na vývoji solárních aut. Většinou využívají integrovaných solárních panelů do střech nebo karoserie vozů. Solární střechu lze už dnes mít na Toyotě, nyní podobný koncept testuje i vůz Hyundai Sonata Hybrid.
Nová hybridní Sonata má tedy solární střechu, která má nabíjet akumulátor vozu. Cíle využití solární energie je zajistit částečné nabíjení vozu a také trochu zvýšit elektrický rádius.
Hyundai tvrdí, že při průměrných 6 hodinách nabíjení denně by střecha měla ročně přidat elektřinu na ujetí 1300 km. Ve výsledku pak uvádí automobilka u hybridu kombinovanou spotřebu paliva 4,97 litru na 100 kilometrů.
Vůz pohání benzínový atmosférický dvoulitr Smartstream G2.0 GDi HEV s přímým vstřikem, maximálním výkonem 111 kW a točivým momentem 188 Nm. Elektromotor přidává 38 kW a 205 Nm, celkově lze pak dosáhnout výkonu 143 kW a spotřeby 5,0 l/100 km na 16″ kolech a 5,2 l/100 km na 17″.
I přes použití akumulátoru má vůz objem zavazadlového prostoru 510 litrů. Rozměry vozu jsou 4900×1860×1445 mm při rozvoru 2840 mm.
Auto je vybaveno systémem Active Shift Control (ASC). Ten vylepšuje chování Hybrid Control Unit (HCU), což znamená lepší synchronizaci elektromotoru a spalovacího motoru pro zrychlení řazení o 30 % a snížení spotřeby. Cílem systému je i snížení opotřebení převodového ústrojí.
Nová Sonata Hybrid je zatím určena pro jihokorejský trh. Automobilka zatím nerozhodla, zda se nová generace sedanu ukáže také v Evropě. Zda tedy novinka nakonec rozšíří i řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí.