Ex-šéf Volkswagenu: Solární energetika se stane větším byznysem než výroba aut
Rekordní zájem
„Zájem o veletrh Intersolar nikdy nebyl větší, sortiment nikdy nebyl rozmanitější, plány nikdy nebyly ambicióznější, nálada nikdy nebyla optimističtější, ale také konkurence je silnější než kdykoli předtím,“ řekl Diess při návštěvě veletrhu.
Veletrh Intersolar letos podtrhl skutečnost, že nejvýznamnější pákou pro snižování emisí CO2 je dynamicky se rozvíjející solární průmysl, zejména společnosti z Číny, které na veletrhu představili panely, střídače, bateriová úložiště, nabíjecí stanice elektromobilů.
Nabídka těchto produktů byla na veletrhu podle Diesse neobyčejně rozmanitá a většina z nich trvale navyšuje výkon.
Nejzajímavější momenty z veletrhu
Nejvíce na Diesse zapůsobilo během veletrhu Intersolar toto:
1. Solární energetika je teprve na začátku své industrializace: Celosvětově je instalován 1 terawatt ve fotovoltaice. V budoucnosti dosáhne celkový instalovaný výkon ve fotovoltaice pravděpodobně přes 70 terawattů, a to díky exponenciálnímu růstu branže na střechách, volných prostranstvích, plovoucích elektráren, agrovoltaice nebo na fasádách budov.
2. Instalace solárních zařízení je hnací silou rozvoje trhu akumulace energie. Již 70 % domovních instalací v Německu je vybaveno převážně lithium-železo-fosfátovými (LiFePo) bateriemi, kde se poměr ceny a výkonu rok od roku zlepšuje. Stejně jako u solárů, tak i u automobilových baterií platí, že nejkonkurenceschopnější společnosti pocházejí z Číny.
3. Obousměrné nabíjení elektromobilů přináší novou éru, v níž je automobil více než jen zařízením pro mobilitu: stává se také přenosným úložištěm energie. Pokud je auto k dispozici pro nabíjení, když svítí slunce, bude brzy jezdit zadarmo: pod 5ct/kWh. Protože solární energie bude dále zlevňovat, bude růst potřeba bateriových úložišť. Společnosti jako The Mobility House již nabízejí řešení pro tento účel.
„V autech už máme více úložné kapacity než ve všech přečerpávacích vodních elektrárnách. Za deset let bude fotovoltaika pravděpodobně větším odvětvím než celý automobilový průmysl,“ uzavřel Diess.