E.ON instaluje týdně pětkrát více FVE než před rokem. Na střeše ji mohou mít zákazníci do půl roku
Nové soláry do půl roku
Aktuálně už je E.ON znovu schopen novým klientům instalovat FVE do půl roku od podpisu smlouvy. Zároveň dělá maximum pro to, aby v nejbližší době dotáhl i starší zakázky. V dnešní době má zhruba pětkrát větší instalační kapacity než před rokem a klienti se nemusejí obávat, že by se svého řešení nedočkali.
„Jsme velká stabilní společnost a dostojíme všem našim závazkům. Fotovoltaické elektrárny vždy nainstalujeme včetně vyřízení dotace, jak jsme se zavázali a jak je u nás běžným standardem. Vzhledem k tomu, co se aktuálně děje na tuzemském trhu s fotovoltaikami, čímž mám na mysli krach některých dodavatelských společností, se nemusejí klienti bát, že by se svého řešení nedočkali,“ říká Ondřej Hájek, vedoucí zákaznických řešení společnosti E.ON Energie.
Trh s fotovoltaikami prodělal v minulém roce skok, který byl naprosto neočekávaný a vývoj trhu mu do té doby vůbec neodpovídal. Na tak rychlou změnu v té době nebyl připravený celý trh. Termíny se prodlužovaly u dodavatelů i dalších subjektů a instalace se začaly zpožďovat. Prodlevy v termínech instalací se nevyhnuly ani společnosti E.ON.
„Zároveň je důležité říct, že když jsme viděli, jak se situace vyvíjí, tak jsme na více než čtyři měsíce dokonce zastavili příjem nových poptávek, abychom nápor, který nastal, dokázali zvládnout a instalovat řešení v přiměřeném čase. Postupně jsme také činili nápravná opatření, abychom zkrátili doby instalací,“ dodává Ondřej Hájek.
E.ON posílil instalační kapacity
E.ON posílil kapacitu zaměstnanců i instalačních partnerů. Zlepšil komunikaci s klienty. Přešel na nový systém, ve kterém dokáže odbavit mnohem větší počet poptávek než dřív. Výsledkem je fakt, že aktuálně E.ON týdně instaluje okolo 100 solárních řešení. Loni touto dobou to byl výrazně nižší počet zejména kvůli zpřetrhanému dodavatelskému řetězci.
„Udělali jsme všechno pro to, abychom co nejdřív splnili závazky vůči zákazníkům, kteří na fotovoltaiku už delší dobu čekali. Zároveň ale zachováváme maximální kvalitu a spolehlivost. Od smluv neodstupujeme ani je nepřeprodáváme, jako to dělají některé firmy na trhu. Vnímám, že aktuálně má řada lidí strach jít do pořízení solární elektrárny, ale u stabilního a zavedené partnera se toho bát nemusí. Vždy je ale dobré si dodavatele svého řešení dobře vybrat a zvážit všechny okolnosti,“ dodává Hájek.
Mezi varovné signály pro zákazníky může aktuálně patřit například extrémně rychlá slibovaná doba dodání nebo požadované výše zálohy vyšší než 50 % celkové ceny.
Spolupráce E.ONu a ČSOB pomůže s financováním fotovoltaiky
I když je v poslední době vidět obrovský zájem o pořízení FVE, zároveň E.ON vnímá i bariéry pro ty, kteří by si chtěli vlastní solární zdroj pořídit, ale nemají na něj dostatek vlastních finančních prostředků. Spolupráce s ČSOB otevírá zákazníkům E.ONu nové možnosti, jak zvýšit svoji energetickou soběstačnost, snížit náklady na energie a zapojit se do světa decentralizované energetiky buducnosti, do kterého se všichni posunujeme a který v E.ONu jednoznačně podporujeme.
Pilotní projekt, který ČSOB a E.ON spustil na začátku dubna, nabízí zákazníkům možnost výhodného pořízení a sjednání fotovoltaické elektrárny, i když nemají dostatek vlastních prostředků na účtu. Díky němu navíc klient ani nepřijde o možnost čerpání státní dotace na pořízení zeleného zdroje.
ČSOB zájemcům zajistí sjednání výhodného úvěru na pořízení fotovoltaické elektrárny v minimální výši dvě stě tisíc korun a společnost E.ON zařídí návrh řešení pro konkrétního zákazníka, instalaci zařízení i podání a vyřízení státní dotace. Klient tak dostane konkrétní řešení na klíč od návrhu až po realizaci. Navíc bude mít možnost poskytnutí slevy na energie od E.ONu v celkové hodnotě deset tisíc korun rozdělené do tří po sobě jdoucích topných sezon a po vyřízení dotace získá zpět finanční bonus až deset tisíc korun od ČSOB. V neposlední řadě klient získá pojištění fotovoltaiky od ČSOB Pojišťovny na rok zdarma.