V síti E.ON byly zprovozněny další dvě ultrarychlé stanice pro nabíjení elektromobilů
Výkon až 150 kW
„Partnerské dobíječky, které jsme na jaře tohoto roku spustili, si rychle získávají další zákazníky. Neustále tuto službu zlepšujeme a již nyní je součástí partnerských stanic i napojení do největší mezinárodní dobíjecí sítě Hubject. To zvyšuje profitabilitu dobíječky pro majitele,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON.
Síť E.ON Drive má v tuto chvíli v Česku 70 dobíjecích stanic. Hned patnáct z nich je tzv. partnerských, což znamená, že si je na vlastní náklady vybuduje investor, ale spravuje je pro něj E.ON v rámci produktu Partnerská dobíječka Veřejná dobíječka. V drtivé většině se jedná o AC stanice s pozvolným dobíjením, u který nejsou vysoké vstupní náklady. V areálu firmy Davo Car v Olbramovicích ale vyrostly dvě ultrarychlé stanice výrobce Alpitronic, které mohou dosáhnout výkonu až 150 kW a svůj vůz si tam mohou řidiči dobít pro další jízdu doslova za pár minut. Atraktivně tak rozšiřují portfolio dobíječek E.ONu.
„Poskytujeme mnoho služeb na poli mobility a vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobilitu jsme se rozhodli je rozšířit i o možnost dobíjení. Pořídili jsme dvě dobíjecí stanice hypercharger. Jedná se o skloubení moderního designového kousku a velmi výkonného dobíjecího pomocníka pro uživatele elektromobilů,“ vysvětluje Kateřina Vojtěchová z firmy Davo Car.
Dobíječky E.ONu jsou součástí platformy Hubject
Nejen tato stanice, ale i všechny další stanice v síti E.ON Drive se od léta otevřely i dalším uživatelům v rámci evropského projektu Hubject. Zapojení dobíjecí stanice do nejrozsáhlejší roamingové platformy Hubject zviditelní jakoukoliv dobíječku ze sítě E.ON pro elektromobilisty po celé Evropě.
„Data z platformy Hubject zpracovávají i výrobci automobilů, a řidiči tak často vidí v reálném čase, kde se dobíjecí stanice nachází, jaké nabízí služby její okolí, ale především zda je volná či obsazená,“ říká Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON.
Dosavadní zkušenosti ukazují, že elektromobilisté z okolních zemí mají o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je. V praxi to tedy znamená, že když k některé stanici E.ON Drive přijede uživatel s jakoukoliv kartičkou jiných sítí, které jsou přes Hubject propojené se společností E.ON, dobije si automobil stejně jednoduše, jako kdyby dobíjel u své domovské stanice. Jedná se třeba o sítě Plugsurfing či Digital Charging Solutions, kam patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge.
O projektu Partnerské dobíječky
Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a E.ON ho jako první z energetických firem zavedl i na český trh. Zájemce o spolupráci poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten ji spravuje a začlení do své sítě E.ON Drive a ona se chová jako jakákoliv jiná stanice v síti E.ONu. Používat ji mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci.
Stanice je viditelná na mapě s označením Partnerská. Řidiči na mapě vidí aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek ze sítě E.ON Drive. U těch partnerských si totiž výši platby za odebranou energii určí provozovatel, kterým je vlastník dobíječky. Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. Jedinou podmínkou je kompatibilita se systémem E.ONu.
O samotný provoz se vlastník nemusí starat. E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek. Vlastník má přitom neustále přístup do systému a může sledovat, kolik lidí k jeho dobíječce jezdí, jak lidé nabíjejí a jednou měsíčně pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu E.ON vyúčtuje.