Toyota začala vyrábět vodík pouze ze solární energie
První projekt v Austrálii
Podnik Toyota Hydrogen Centre vznikl v areálu bývalého automobilového závodu Toyoty v Altoně na jihu Austrálie a jeho součástí je i sklad a čerpací stanice. K produkci bude sloužit elektrolyzér o výkonu 200 kW napájený systémem fotovoltaických panelů o výkonu 87 kW podporovaný 100kilowattovou baterií. Systém bude zabezpečen zapojením do elektrické sítě.
Nové zařízení bude produkovat okolo 80 kg bezemisního vodíku denně, s využitím sluneční energie. Součástí Toyota Hydrogen Centre je i sklad a čerpací stanice na vodík
Elektrolyzér je zařízení na výrobu vodíku a kyslíku elektrolýzou, tedy štěpením molekuly vody pomocí elektrické energie. Vodík se bude uchovávat ve střednětlakých a vysokotlakých nádržích a bude sloužit k tankování nákladních vozů a vysokozdvižných vozíků pracujících v objektech Toyoty v Altoně.
Klimatická neutralita do roku 2050
Čerpací stanice Toyota Hydrogen Centre bude k dispozici rovněž pro osobní vozy, jako je Toyota Mirai. Toyota Hydrogen Centre je testovací objekt, jenž je součástí většího komplexu, ve kterém se nacházejí také vzdělávací centrum a servis Toyoty Mirai. Na sklonku minulého roku dovezla Toyota do Austrálie 20 testovacích exemplářů Mirai druhé generace.
Zahájením prodeje nového vodíkového sedanu Toyota naplňuje svůj závazek docílit do roku 2050 klimatické neutrality, a to ve všech světových působištích automobilky. Tento svůj plán podrobně formulovala v šesti cílech Toyota Environmental Challenge 2050.
Auto na vodík Toyota Mirai debutovalo v roce 2014, nejprve pouze v Japonsku a o rok později také v USA a vybraných evropských zemích. Nový model je větší, luxusnější a prostornější. Přitom má delší dojezd na jedno natankování, jenž podle metodiky WLTP činí až 650 km. Kromě toho se může pochlubit i silnějším motorem, který pětimetrové auto umí rozjet z nuly na sto za 9 sekund.