Lightyear letos zahájí výrobu solárního elektromobilu
Slušný dojezd
společnost Lightyear One se specializuje především na solární panely, ale v její nabídce je také elektromobil. Jmenuje se Lightyear One a poprvé se ukázal téměř před dvěma lety.
Díky zkušenostem s výrobou solárních panelů chce Lightyear co nejvíce omezit závislost elektromobilu na klasickém nabíjení z elektrické sítě. Nabíjení má probíhat prostřednictvím panelů umístěných na vozidle. Jednotlivé články fungují nezávisle na sobě, což vede k větší efektivitě nabíjení. Články dokážou ukládat energii i z panelů, na které dopadá sluneční svit pouze částečně.
Na jedno nabití vůz zvládne urazit 725 kilometrů dle cyklu WLTP a nabíjí se mimo jiné i ze slunečních paprsků. V případě využití nabíjecí stanice o výkonu 60 kW se auto za hodinu nabije na dalších 570 kilometrů.
Nová finanční injekce
Vůz Lightyear One je od pohledu silně podřízen zákonům aerodynamiky, která má maximalizovat efektivitu. Podle slov Lexe Hoefsloota, CEO firmy, je obrovská výzva dosáhnout dojezdu 725 kilometrů s relativně malou baterií (blíže nespecifikované kapacity).
Díky pokrytí kapoty, střechy a zádě fotovoltaickými články má protáhlejší tvar do efektní podoby. Zajímavým prvkem je i kryt zadních kol a absence zadního okna. O pohon se stará čtveřice nezávislých elektromotorů, které auto dokážou rozhýbat z klidu na sto za méně než deset sekund.
Letos firma získala nový kapitál ve výši 48 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba miliarda korun, se využije na urychlení dodávek elektromobilu směrem k zákazníkům.
„Financování nám pomůže zrychlit dodávky, které chceme odstartovat koncem letošního roku. Jsme vděční za podporu od všech investorů a jsme šťastní, že je můžeme přivítat jako ambasadory naší mise,“ řekl CEO společnosti Lightyear Lex Hoefsloot.
Hlavním investorem posledního kola se stal švýcarský Zero Point Holding. Celkově startup nabral už zhruba 80 milionů dolarů. V budoucnu bude otevřeno další kolo investic, které má uspíšit vývoj druhého modelu. Zatímco Lightyear One míří do luxusního segmentu, jeho následovník má být lidovější, a tedy i cenově dostupnější.