Belet představuje nový koncept vysokozdvižných vozíků s vodíkovým pohonem a bateriemi od HE3DA

Na mezinárodním strojírenském veletrhu veletrhu v Brně, který začíná příští týden,  představí česká společnost Belet svoji produktovou novinku, kterou představuje projekt vodíkového pohonu v kombinací s baterií HE3DA, jenž najde uplatnění na akumulátorovém vysokozdvižném vozíku Belet typu F 12APP3VZ/-FFL/H2O. Tento koncept je zcela novou koncepcí mezi ručně vedenými aku vozíky v celosvětovém měřítku.

Belet


Snoubení unikátních technologií

Pro úvodní vývoj tohoto projektu byla použita konstrukce standardního vysokozdvižného ručně vedeného aku vozíku s nosností 1200 kg, výškou zdvihu 3000 mm, doplněná o plný volný zdvih s mechanickým řetězovým systémem propojení výsuvného rámu a zdvižné vidlice. 

Pohonná jednotka pojezdu B2014 byla osazena běžně používaným motorem 24V/1300W a hydraulickou jednotkou 24V/2200W. Z konstrukce skříně jednotky byla odstraněna trakční aku baterie 24V/240Ah a interní dobíječ 24V/30Ah a uvolněný prostor nahradil blok vodíkového systému.

Tento systém je složen ze speciálního palivového článku DC/DC, vodíkového generátoru (vynalezený skupinou vědců z matematicko-fyzikální katedry Karlovy univerzity pod vedením Prof. RNDr. Vladimíra Matolína DrSc.) , elektronického modulu, speciální lithiové aku baterie HE3DA (vynalezené a patentované českým vědcem ing. Janem Procházkou Ph.D.) a tlakové nádoby s kapalným vodíkem. 

Tento blok vodíkového pohonu po jeho finálním dokončení, bude možné instalovat do různých typových řad ručně vedených vysokozdvižných vozíků a princip použití ve všech zařízeních používající baterie jako pohon, tedy i v elektro-automobilech.

Kde získat další informace?

Vzhledem k tomu, že se jedná o úplně novou koncepci pohonu s minimální náročností na údržbu baterie, kdy nabíjení baterie probíhá při plném provozu vozíku na elektrický pohon téměř nepřetržitě a časová náročnost na plnění vodíkové nádrže je v rádu několika málo minut (stejně jako plnění plynem u benzínky), je využití těchto vozíků velkým přínosem a revolucí pro trvalý provoz bez nutnosti dobíjet baterie dobíječem. 

Standardní aku vozíky jsou vybaveny trakčními kyselinovými bateriemi, které vyžadují pravidelnou údržbu a dodržování systému dobíjení baterie za účelem zajištění její životnosti a tím dlouhodobého provozu vozíku. Nevýhodou je nezbytné odstavení vozíku při dobíjení v řádu několika hodin. Zlepšení této situaci přináší bezúdržbové lithiové baterie, které mají možnost průběžného dobíjení v kratších intervalech a tím větší provozní využití AKU vozíku.

Další informace o unikátní technologií vysokozdvižném vozíku Belet získáte při návštěvě stánku společnosti HE3DA a společnosti LeanCat na výstavě Smart Energy Forum v Praze dne 19. listopadu 2019. Pro veřejnost je vstupu ZDARMA na základě předchozí online registrace.