Vyplatí se investovat do bateriových úložišť, které využívají vysloužilé moduly z elektromobilů Škoda?
Druhý život vysloužilým bateriím
Nový typ BESS, na jejichž vývoji Škoda spolupracuje se společnosti AERS, českou technologickou společností ze skupiny Fenix Group, která se zabývá vývojem a výrobou akumulačních stanic pro domácí a průmyslové využití. V současnosti je nový typ BESS nasazován u prodejců značky ŠKODA.
Vysloužilé akumulátory budou sloužit pro zásobování energii pro rychlé nabíječky elektromobilů nebo může pracovat jako záložní zdroj v případě výpadků sítě či ukládat přebytky z fotovoltaických systémů například na střechách prodejců ŠKODY AUTO. Dealeři Škody mohou také uskladněnou elektřinu využívat také pro osvětlení a klimatizaci svých showroomů a dílen.
BESS od AERS má celkovou kapacitu 328 kWh a výkon 150 kW s možností rozšíření na 300 kW, a proto takže zvládne také připojení dvou rychlonabíjecích stanic s výkonem až 150 kW.
Dlouhá životnost
Nový BESS je škálovatelný a použité baterie lze v případě potřeby snadno přidat a vyměnit. Společnost AERS je tvůrcem vlastního unikátního BMS (Battery Management System), který se využívá právě v úložišti.
Automobilka předpokládá, že pro úložiště se využijí baterie, které již dosloužily v elektromobilech. Vhodné jsou i ty moduly, u nichž již kapacita poklesla pod garantovanou úroveň 70 procent.
V úložišti by pak mohly sloužit ještě řadu dalších let. Experti Škody předpokládají, že celková životnost bateriových modulů bude v kombinaci s využitím ve vozech a v těchto úložištích zhruba patnáct let.
Teprve pak se moduly vydají na recyklační linku a následně poslouží pro výrobu nových baterií. Cílem automobilky Škoda je v příštích letech vytvořit více než čtyři tisíce BESS, které budou využívat její vysloužilé bateriové články.