Toyota investuje miliardy dolarů do vývoje a výroby baterií

Japonská korporace Toyota se chce stát jedničkou ve výrobě baterií pro elektromobily. Toyota chce do roku 2030 prodat dva miliony elektromobilů. Přelom by měly přinést baterie s pevným elektrolytem.

O perspektivách rozvoje akumulace energie můžete s experty diskutovat na konferenci Smart Energy Forum ve čtvrtek 11. listopadu v Praze. 

Zdroj: Wikipedia

Bateriová ofenzíva

Společnost Toyota na konci září uvedla, že do roku 2030 očekává, že vynaloží více než 13,5 miliardy dolarů na vývoj baterií, ve snaze převzít vedoucí postavení v klíčové automobilové technologii v příštím desetiletí.

Největší automobilka na světě, která byla průkopníkem hybridních benzínových a elektrických vozidel s populárním Priusem, usilovně pracuje na tom, aby příští rok dodala svou první plně elektrickou řadu.

Za účelem rozvoje elektromobilů hodlá japonský výrobce investovat do výstavby vlastní továrny na baterie. Právě elektromobily se mají v budoucnu stát dalším vývojovým krokem, ke kterému Toyota nyní začala směřovat. Továrna by měla být v provozu již v roce 2025 a produkovat má bateriové moduly a jejich sestavy.

Důraz na snížení cen baterií

Toyota, která je považována za lídra ve vývoji baterií pro elektrická vozidla, uvedla, že si klade za cíl snížit náklady na baterie o 30 % na použitých materiálech a způsobu struktury článků.

„U vozidla pak usilujeme o zlepšení spotřeby energie, která je ukazatelem spotřeby elektřiny na kilometr, o 30%, počínaje Toyotou bZ4X,“ řekl technologický ředitel Masahiko Maeda na briefingu s odkazem na připravovaný model kompaktního SUV.

Společnost je také průkopníkem sériové výroby baterií s pevným elektrolytem (SSB), které mohou zásadním způsobem proměnit trh výroby elektromobilů. Ty jsou energeticky hustší, nabíjejí se rychleji a jsou méně náchylné k vzplanutí. Pokud by byly úspěšně vyvinuty, mohly by nahradit lithium-iontové baterie.

Přestože Maeda stále bojuje s krátkou životností těchto článků, uvedl, že snaha Toyoty o zahájení výroby solid-state baterií do poloviny roku 2020 zůstává. „Stále hledáme nejlepší materiály k použití,“ řekl Maeda,

Do konce roku 2030 chce Toyota prodat okolo 2 milionů elektromobilů, k čemuž jí má pomoci hned několik připravovaných modelů s čistě elektrickým ústrojím. Právě pro ně si bude vyrábět i bateriové moduly, čímž se sníží její výrobní náklady.

O perspektivách rozvoje akumulace energie můžete s experty diskutovat na konferenci Smart Energy Forum ve čtvrtek 11. listopadu v Praze.