Dobíjecí infrastruktura pro elektrobusy napájené zelenou energií
Zacíleno na dodávky zelené energie
Depo bude postaveno v prostorách společnosti VAG v norimberské čtvrti Schweinau a bude připojeno pouze na dodávky zelené energie. Výstavba byla již zahájena a zařízení by mělo být uvedeno do provozu v roce 2021.
Elektrobusy hrají klíčovou roli při snižování znečištění ovzduší a hlukové zátěže ve městech a tím zlepšují kvalitu života. Jeden elektrobus, který denně najezdí zhruba 200 km, ušetří oproti nejmodernějším dieselovým autobusům okolo 60 tun CO2 ročně. Proto představuje elektrifikace městského vozového parku jeden z nejdůležitějších prvků ekologických plánů a opatření ve městech.
„Nové depo bude určeno výlučně pro naše elektrobusy, jejichž provoz hodláme v příštích letech nadále rozšiřovat,“ uvedl generální ředitel VAG Josef Hasler.
„Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Siemens a rozvíjet tak naši strategii elektromobility v oblasti městské hromadné dopravy. Siemens má zkušenosti nejen se síťovými aplikacemi, ale i s dobíjecími technologiemi. I proto může být depo navrženo tak, aby byla zajištěna maximální energetická účinnost a vysoká dostupnost našich elektrobusů. Elektromobilitě patří budoucnost, a to i v autobusové dopravě. Autobusy dobíjené zelenou energií skutečně chrání životní prostředí, klima a občany a významným způsobem se podílejí na transformaci moderního provozu,“ dodal Hasler.
Paralelní dobíjení až 20 elektrobusů
Dobíjecí infrastruktura od společnosti Siemens pokryje 39 parkovacích stání v moderním depu eBus Port. Nabídne paralelní dobíjení až 20 elektrobusů během noční pauzy nebo jiných provozních přestávek.
K veřejné elektrické síti bude objekt připojen prostřednictvím řady elektrických systémů včetně zařízení pro vysoké napětí a transformátory. V rámci depa bude elektřina mezi jednotlivými stanicemi distribuována přes rozvaděče nízkého napětí.
Součástí dobíjecího systému bude 20 dobíjecích stanic typu SICHARGE UC 200. Každá z nich má dobíjecí výkon až 150 kW a bude k dispozici pro dvě parkovací stání přes dobíjecí kabel a konektor.
„V případě, že se autobusy dobíjejí v depu, je maximálně důležité zajistit bezproblémové začlenění stávající infrastruktury a pracovních postupů do celého systému,“ uvedl Jean-Christoph Heyne, který ve společnosti Siemens Smart Infrastructure odpovídá za energetické sítě budoucnosti.
„Již v rané fázi návrhu zkoumáme, jakou zátěž elektrická síť v dané lokalitě unese a kolik autobusů můžeme dobíjet současně. Naše produkty a technologie pomohou společnosti VAG vystavět flexibilní a zároveň ekonomicky hospodárné moderní depo,“ uzavřel Heyne.