BayWa r.e. prudce roste na českém FV trhu a hledá nové posily do svého týmu

„Dynamický rozvoj FV trhu v posledních měsících znamená vysoké nároky na dodavatele FV komponent. Snažíme se na tuto potřebu reagovat posilováním kapacit, a to jak skladových, produktových, tak i personálních,“říká Jakub Fischer, jednatel společnosti BayWa r.e., která patří k předním dodavatelům FV komponentů na českém trhu.

 

SN: Společnost BayWa r.e.  nedávno oslavila první úspěšný rok svého působení na českém FV trhu. Co se za tento rok změnilo ve Vaší společnosti?

Dynamický rozvoj fotovoltaického trhu v posledních měsících znamená vysoké nároky na dodavatele FV komponent. Snažíme se na tuto potřebu reagovat posilováním kapacit, a to jak skladových, produktových, tak i personálních. Byť čelíme řadě výzev, zdvojnásobili jsme skladové prostory i velikost týmu. Stále ale vnímáme, že to není dostatečné.

Navíc dodatečnou výzvou jsou jak dopravní kapacity, tak především nedostatek komponent, který trápí naše dodavatele a ti nedodávají tolik, co bychom se ideálně představovali. Co však musím zdůraznit, je, že vstup BayWa r.e. do naší společnosti nám umožnil kapitálově posílit, což jsme promítli do zvýšených objednávek. Plný efekt tohoto kroku začneme pociťovat snad již na vrcholu sezóny koncem léta.

SN: Jaké produktové novinky hodláte představit letos na českém trhu?

Byť naše ostatní sesterské společnosti v Evropě mají poměrně široké portfolio produktů, my se snažíme jít více cestou specializace. Vedle GoodWe chceme letos představit další 1-2 značky u hybridních 3-fázových střídačů a stejnou strategii máme i u baterií. Vše je v procesu a čekáme zejména na první dodávky.

Portfólio panelů jsme již rozšířili a aktuálně nabízíme značky Trina Solar, JA Solar a Hyundai. Díváme se však i na další příležitosti. No a v konstrukcích se držíme naší vlastní značky novotegra, která je vyráběna v Německu a plně vlastněna BayWa r.e. .

SN:  Český fotovoltaický trh „se utrhl ze řetězu“ a roste nebývalým tempem. Jak se Vám daří posilovat Váš obchodní tým v této době?

Nebudu Vám lhát. Není to jednoduché. Máme skvělý tým a správně ho doplnit jak z hlediska kvality, tak i kvantity je oříšek. Poptávka po lidech je velká a všichni o ně musíme bojovat. Ale je třeba si uvědomit, že nejde jen o obchodní tým, je třeba adekvátně posilovat celou firmu, všechny týmy, aby vše fungovalo a zákazníci byli spokojeni.

Aktuálně do svého týmu hledáme nový posily na pozice obchodního manažéra, obchodník a Junior Product Managera. Bližší informace k těmto pozicím můžete najít na tomto odkazu.