Výkon 1 MW: Tesla předala zákazníkovi první elektrický nákladní automobil
Cena zatím pod pokličkou
Tesla neoznámila ceny modelu Semi, neposkytla podrobnosti o původně plánovaných variantách vozu ani nedodala prognózu dodávek pro PepsiCo a jiné zákazníky. Uvedla, že začne Semi používat k přepravě dílů do svého závodu v Kalifornii.
O vývoji plně elektrického kamionu Tesla informovala před pěti lety. V roce 2017 Tesla uvedla, že verze Semi s dojezdem 300 mil (482,8 km) bude stát 150 000 dolarů (3,5 milionu korun) a verze s dojezdem 500 mil (804,7 km) pak 180 000 dolarů (4,2 milionu korun).
Výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo si objednal 100 tahačů Semi už v roce 2017. Mezi další firmy, které si tahač objednaly, patří pivovar Anheuser-Busch, přepravní firma United Parcel Service (UPS) a maloobchodní řetězec Walmart.
Tesla původně plánovala zahájit výrobu Semi v roce 2019. Od doby představení vozu začali bateriové nákladní vozy vyrábět i konkurenti, například firmy Daimler, Volvo, Nikola a Renault.
Brutální nabíjecí výkon
Nový elektrický truck Tesla Semi se může pochlubit čtyřmi motory na zadní nápravě, díky kterým umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 20 vteřin, což je na náklaďák slušná hodnota. Minulý týden během tiskové konference Elon Musk ukázal praktický test a potvrdil, že náklaďák ujede na jedno nabití přes 800 km.
Tesla Semi je prvním vozem, která používá novou 1000V platformu. Semi totiž podporuje stěží uvěřitelné 1MW nabíjení na nově budovaných Superchargerech V4 a díky zvýšenému napětí tak sice výrazně rostla rychlost nabíjení (z 350 kW na 1000 kW), ale nerostl až tak moc proud (z cca 700 A na 1000 A).
Tesla nezveřejnila hmotnost nenaloženého vozu Semi, což je jedna z důležitých specifikací a důležitý faktor pro stanovení efektivity elektrických nákladních vozů. Prezentace vozu skončila překvapivě bez toho, aby Musk odpovídal na otázky, jak to na akcích Tesly často dělá.