V reakci na boom elektromobility Škoda navyšuje výrobu baterií
Nová výrobní linka
V současnosti baterie smontované v Mladé Boleslavi z modulů dodávaných od externích firem dostávají jak Škody Enyaq, tak i elektromobily značek Volkswagen a Audi, které sjíždějí z výrobních linek v německých továren. Konkrétně se jedná o vozy Volkswagen ID.4. ID.5, ID. Buzz a Audi Q4 e-tron.
Instalovaná výrobní kapacita na této první lince je 255 tisíc kusů ročně.
„O další polovinu, tedy na celkových zhruba 380 tisíc baterií ročně, se pak kapacita navýší díky další nové lince. Ta se již v hale v Mladé Boleslavi začala instalovat a do provozu by měla být uvedena na v průběhu druhé poloviny příštího roku,“ uvedl mluvčí tuzemské prodejní organizace Škody Auto Pavel Jína.
Škoda plánuje dosáhnout plné výrobní kapacity baterií ve svém hlavním závodě. To znamená, že denně sestaví až tisíc bateriových modulů. V budoucnu se navíc plánuje zahájení provozu zcela nové výrobní linky.
Již nyní probíhá v areálu stavba zcela nové výrobní linky, jejíž provoz má být zahájen přibližně v polovině příštího roku. Celková kapacita má být navýšena na 380 tisíc kusů ročně, což je téměř dvojnásobek. Ještě letos má navíc přibýt nový typ bateriových celků, který se bude skládat z celkem třinácti modulů.
Tento krok je pochopitelně součástí strategie Next Level – Škoda Strategy 2030, která počítá se snížením emisí CO2 vozového parku Škoda o více než 50 % oproti roku 2020, čímž se má dosáhnout především zvyšováním produkce elektromobilů.
Klíčová priorita
Na nově postavené výrobní lince může v budoucnu zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů ŠKODA budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT, postavených na platformě MEB.
„Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě. Do nové výrobní linky jsme investovali zhruba 130 milionů euro a můžeme tak nyní vyrábět ročně více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB. Náš cíl je jasný: Do roku 2030 chceme ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky.
Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty.
Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu.
Za tímto účelem bude ŠKODA AUTO v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV.