Toyota: Propojení elektromobilů s bateriemi a FVE zajistí vysokou energetickou bezpečnost
Netradiční název
Toyota bude nové baterie prodávat pod značkou O-Uchi Kyuden System. Toyota v oblasti domácích akumulátorů s velký zpožděním reaguje na svoji konkurenci. Podobný produktu uvedla na trh Tesla již v roce 2015, dva roky poté také Mercedes-Benz či Renault.
Nová baterie od Toyoty disponuje úložnou kapacitu až 8,7 kWh s maximálním výkonem 5,5 kW. Operační teplota baterie je v rozmezí od -20 °C až po 45 °C. V kombinaci se střešní fotovoltaickou elektrárnou pak tato baterie poskytuje dostatečnou dodávku elektřiny v běžných situacích, nebo i v případě výpadku dodávek ze sítě (tzv. blackout).
Obousměrné propojení jako záložní zdroj
Toyota zatím na svém webu neupřesnila specifikaci nové domácí baterie pod značkou O-Uchi Kyuden System. Nicméně, celý systém je jedinečný v tom, že podporuje napájení z elektrifikovaných vozidel (HEV, PHEV, BEV, FCEV) střídavým napětím 100 V. V praxi tak může využívat elektřinu uloženou v elektrifikovaných vozidlech jako záložní zdroj energie při výpadku blackoutu, což uživatelům umožní vysokou energetickou bezpečnost.
Jediným omezením při napájení elektřiny z elektrifikovaných vozidel je omezení maximálního výkonu pomocí speciálního adapteru na 1,1 kW.
Zatím pouze v Japonsku
Toyoto upřesňuje, že v budoucnosti s využitím IoT a pomocí bezdrátového směrovače LAN, který bude připojen k hybridní klimatizační jednotce umožňí zobrazit a nastavit kapacitu úložiště, provozní režim. Všechny tyto funkce půjde nastavit v reálném čase ze speciální aplikace v chytrém telefonu nebo tabletu.
Bohužel Toyota hodlá nové domácí úložiště v nejbližší době dodávat pro japonské zákazníky. O distribucí na další trhy ani ceně zatím Toyota neuvádí žádné další informace.