Společnost JinkoSolar dodala na trh nejvíce panelů v prvním čtvrtletí 2023

Podle analytického reportu společnosti SolarBe se čínská společnost JinkoSolar v prvním čtvrtletí letošního roku umístila na prvním místě v celosvětovém prodeji fotovoltaických panelů. Současný lídr trhu na trh dodal 13,04 GW panelů, z čehož téměř 50 % tvořil produkt Tiger Neo s články typu N. Toto číslo představuje 72,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2022.

 

Zdroj: SolarBe

Další koncentrace trhu

Podle analýzy společnosti SolarBe se proces koncentrace trhu výroby fotovoltaických panelů dále prohlubuje na počátku roku 2023. V prvním čtvrtletí roku 2023 trh ovládli  čtyři největší výrobci solárních panelů, kteří dodali přes 45 GW, což představuje nárůst o více než 50 % oproti roku 2022.

V prvním čtvrtletí 2023 se na první místo vrátila společnost Jinko Solar, která také dodala na světový trh nejvíce panelů TOPCon. Podle společnosti SolarBe se očekává, že do konce roku 2023 dosáhne její výrobní solárních panelů až  90 GW.

„Naše umístění není překvapením,“ komentoval oznámené výsledky viceprezident Dany Qian. „Navzdory tvrdé konkurenci a agresivním nováčkům je značka JinkoSolar stále hnacím motorem a lídrem technického pokroku, to zejména v segmentu  prémiového trhu  panelů TOPCon s články typu N.“

V prvním kvartálu roku 2023 dodala společnost JinkoSolar na trh až 13,04 GW modulů, z nichž téměř 50 % tvořily panely Tiger Neo typu N. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 se jedná o nárůst o 72,7 %.

Silná desítka a ostatní pod tlakem

K hlavním čtyřem největším hráčům na trhu výrobců panelů kromě JinkoSolar patří  společnosti JA Solar, Trina Solar a LONGi Solar. Všechny tyto společnosti na globální trh v prvním čtvrtletí letošního roku dodaly cca 11-12 GW panelů.

Na pátém až desátém místě v objemu dodávek panelů na trh figurují společnosti Canadian Solar, Risen Solar, Astronergy, TW Solar, DAS Solar a Suntech. Všechny tyto společnosti v roce 2023 na trh dodaly více než 2 GW panelů.

Společnosti, které v 1. čtvrtletí dodaly na trh méně než 1 GW panelů, mohou čelit určitým tržním tlakům s ohledem na nákladovou efektivnost. Pro další úspěch na trhu musí posílit aktivity v oblasti podpory prodeje a navýšit objem výroby pro posílení konkurenceschopnosti.