Společnost BASF vyvinula nízkoemisní a nízkoenergetickou inovaci pro palivové články
Zvýšení účinnosti
„Naše rozsáhlé portfolio plastů nám pomáhá uspokojit speciální požadavky zákazníků v závislosti na druhu pohonu a dalších komponentech,“ vysvětluje Andreas Stockheim, manažer segmentu Powertrain and Chassis v BASF. „Neustálým vývojem nových produktů v úzké spolupráci se zákazníky také dokážeme naše portfolio přizpůsobovat trendům a změnám na trhu.“
Tři partneři, jedno řešení
Klíčové jsou technické vlastnosti a funkčnost. Ze spolupráce firem BASF, Joma-Polytec GmbH a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH vzešlo řešení na míru k výrobě anodové a katodové koncové desky v palivových článcích. Představuje ho vysoce tepelně a chemicky odolný, pevný, nárazuvzdorný a velmi trvanlivý Ultramid®.
„V testovací fázi jsme provedli testy za použití i jiných materiálů, vždy se ale objevily mechanické problémy. Společnost Daimler tak měla velmi specifické požadavky,“ vysvětluje Stefan Milimonka, Key Account Manager z divize Performance Materials BASF.
„Naše zkušenosti spolu s nabídkou už existujících produktů nám umožnily nakonec vybrat ten správný. Vedle všech vlastností, kterými Ultramid® disponuje, navíc splňuje i vysoké požadavky na čistotu,“ dodává Milimonka,.