Sono Motors bude dále rozvíjet BIPV technologie v oblasti dopravy

Německý startup Sono Motors začal vyvíjet další fotovoltaické zařízení do vozidel na bází integrované fotovoltaiky (BIPV).Fotovoltaické zařízení má být integrováno do autobusů a nákladních vozidel jiných výrobců. Dodá energii různým systémům vozidel, snižuje emise CO2 a spotřebu paliva.

Zdroj: SonoMotors


První zákazníci

Německá společnost Sono Motors již získala partnery jako jsou Scania, Mitsubishi Europe nebo mnichovský dopravce MVG.

Společnost Sono Motors z Mnichova zajistila finanční prostředky ve výši 1,46 milionu EUR od Evropské výkonné agentury pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA) na pokrok ve vývoji vlastní solární technologie na bázi BIPV:

Projekt SEAMLESS-PV byl schválen Evropskou komisí a jeho cílem je během čtyř let vyvinout automatizované zařízení pro fotovoltaické výrobní zařízení, zaměřit se na industrializaci nových výrobních procesů a prokázat efektivitu nákladů a shodu s požadavky trhu a standardizačními rámci v různých odvětvích. Sono Motors poskytne své odborné znalosti do vozidel.

Společnost Sono Motors obdržela první splátku ve výši 532 441, a to během probíhající kampaně #savesion pro financování svého solárního elektrického vozidla Sion, jehož předsériovou výrobu plánuje na léto 2023. Do kampaně se zapojilo přes 8 tisíc lidí a to buď přímo rezervací vozu Sion (podle Sono Motors eviduje více než 40 tisíc rezervací) nebo poskytnutím vkladu.

Příprava komerční výroby solárního automobilu

V průběhu kampaně již obdržela platební závazky ze svých komunitárních a jiných zdrojů v hodnotě přibližně 45 milionů eur a podle svého vyjádření může dosáhnout až na přibližně 100 milionů eur. Tato částka má pokrýt velkou část investic až do předsériové výroby solárního elektromobilu Sion v roce 2023. Sion nyní prochází náročným testování na dráze Applus IDIADA ve Španělsku.

„Několik tisíc příznivců již učinilo z této kampaně jednu z největších v Evropě a vysílají jasný signál, že chtějí Sion, dostupnou alternativu k objemným a drahým e-SUV. Také, že revoluce mobility šetrná ke klimatu v Evropě je potřebná a žádoucí. Zároveň věříme, že částka v nových rezervacích vysílá investorům silnou zprávu a od oznámení kampaně jsme obdrželi pozitivní zpětnou vazbu. Pokračujeme v jednání s potenciálními investory a věříme, že dosáhneme cíle a budeme pokračovat v programu Sion. Potřebujeme poslední impuls, více myšlenkových vůdců, abychom povstali a společně bojovali za tuto revoluci,“ říká Laurin Hahn, generální ředitel a spoluzakladatel Sono Motors.

Elektromobil pod názvem Sion představuje první elektromobil se zabudovanými solárními panely (BIPV) přímo na své karoserie, který bude vyráběn sériově. Sono na něm pracuje od roku 2012.

Tento elektromobil je vybaven 35kWh baterií a řadou solárních článků.  Většina karosérie elektrického hatchbacku je totiž pokryta 330 solárními články, jenž jsou integrovány do karoserie na střeše, na kapotě a na bočních stranách vozu.

Podle Maximilliana Seiferta, šéfa programů vozidel firmy Sono Motors, umožní solární články snížení frekvence nabíjení ze zásuvky. Pro případ, že samodobíjení elektromobilu neumožní počasí, nebo pokud bude elektromobil potřebovat více energie na delší cestu,  lze vůz dobít pomocí tradiční zásuvky (není nutné využívat nákladné dobíjecí stanice).

Nové aplikace

Vlastní solární technologie Sono Motors v rámci projektu SEAMLESS-PV bude integrována do vozidel jiných výrobců, jako jsou autobusy, přívěsy, nákladní automobily a obytné vozy. Dodává energii různým systémům vozidel, snižuje emise CO2 a spotřebu paliva. Společnost již získala 23 partnerů, jako jsou Scania, Chereau, Rhenus Logistics, Mitsubishi Europe a mnichovský poskytovatel veřejné dopravy MVG.

Sono Motors také oznamuje, že má celkem 50 udělených nebo přihlášených patentů, z nichž 42 se týká vlastní solární technologie. Silný růst patentů – z 10 v listopadu 2021 – pomáhá udržet pozici Sono Motors jako průkopníka v inovacích solárních technologií.