ŠKODA AUTO zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů
Nová výrobní linka
Na nově postavené výrobní lince může v budoucnu zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů ŠKODA budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT, postavených na platformě MEB.
„Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě. Do nové výrobní linky jsme investovali zhruba 130 milionů euro a můžeme tak nyní vyrábět ročně více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB. Náš cíl je jasný: Do roku 2030 chceme ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky.
Christian Bleiel, vedoucí Výroby komponentů ve ŠKODA AUTO, doplnil: „Naše nová montážní linka bateriových systémů pro platformu MEB nastavuje měřítka v efektivitě, automatizaci, přesnosti, čistotě a digitalizaci. Ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components, našimi partnery a dodavateli, činíme prostřednictvím zahájení výroby bateriových systémů zásadní krok v transformaci v rámci přechodu od spalovacích motorů směrem k elektromobilitě.“
Další expanze
Na konci roku 2023 hodlá Škoda- Auto rozběhnout druhou fázi rozšíření výroby, kdy bude firma schopna vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů.
Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh.
Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. ŠKODA AUTO vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech SUPERB iV, OCTAVIA iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.
Urychlení transformace
Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty.
Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu.
Za tímto účelem bude ŠKODA AUTO v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV.
Novou montážní linku na trakční baterie pro elektromobily v hale M6 v závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi si prošel i autor SIMPLY CLEVER PODCASTu – jeho průvodcem je Pavel Šimek, vedoucí výroby platformy ŠKODA AUTO.