Scania zachraňuje výrobu baterií od bankrotujícího Northvoltu

Švédský výrobce nákladních automobilů Scania koupil divizi zkrachovalé švédské firmy Northvolt na výrobu baterií pro těžký průmysl, která provozuje továrnu v Polsku. Scania to minulý týden oznámila v tiskové zprávě. Finanční podmínky transakce ale nezveřejnila.

Zdroj: Northvolt

Zdroj: Northvolt

Zachráněná divize

Minimálně jednu divizi od Northvoltu  získal Volkswagen díky své dceřinné společnosti Scania, která odkoupila divizi vyrábějící baterie pro nákladní vozy a těžké stroje, nazvanou Northvolt Systems Industrial. O záměru se psalo už v únoru, teď je transakce potvrzena. Částka oficiálně zveřejněna nebyla.

Tato divize zaměstnává tým přibližně 260 pracovníků, má továrnu ve Gdaňsku a vývojové centrum ve Stockholmu. Scania už má na trhu několik sériových elektrických modelů včetně tahačů. Experimentuje ale také se spalovacími prodlužovači dojezdu, které mají řešit dojezd na delší vzdálenosti a také s vodíkovými palivovými články. 

„Průmyslová divize Northvolt Systems přináší cenné zkušenosti v oblasti technologie a montáže baterií. Její schopnosti posilují náš modulární přístup a podporují vývoj kompletních elektrifikovaných řešení pro terénní aplikace,“ říká Sara Hermanssonová, vedoucí divize Scania Power Solutions.

Vítaný partner

Získaný podnik (tj. divize Northvoltu) bude partnerem společnosti Scania Power Solutions a bude fungovat jako samostatný podnik v rámci Scania Ventures and New Business v rámci společnosti Scania.

„Spojením odborných znalostí divize baterií Northvolt Systems Industrial Division s hlubokými znalostmi společnosti Scania v oboru nejenže podpoříme inovace, ale také posílíme naši schopnost přinášet nová řešení pro naše zákazníky,“ říká Jonas Hernlund, vedoucí oddělení Energy & Infrastructure ve společnosti Scania Ventures a New Business.

Švédský Northvolt byl jedinou velkou nadějí Evropy na trhu s výrobou baterií do elektromobilů, kde dominuje Čína. Společnost se před vyhlášením bankrotu snažila řadu měsíců prodat některé ze svých vedlejších činností, aby si mohla udržet svůj hlavní byznys – výrobu bateriových článků pro elektromobily. Avšak neúspěšně.