Samsung představil novou baterii, která může způsobit revoluci v elektromobilitě a energetice

Dominance tradičních lithiových baterií může brzy skončit, pokud společnost Samsung na trh uvede novou technologii tzv. Solid State Baterií (SSB). Tento týden totiž výzkumníci Samsungu představili prototyp SSB s rekordní energetickou hustotou ve výši 900 Wh. Tento typ baterii umožní elektromobilům dojezd až 800 km na jedno nabití.

Zdroj: Libtech

Zdroj: Libtech

 

Nová technologie

Technologie Solid State Baterií (SSB) nabízí oproti tradičním lithiovým bateriím řadu výhod. SSB disponují oproti tradičním Li-Ion bateriím až 2,5 větší energetickou hustotou a dokáží eliminovat tvorbu „dendridů, které způsobují degradaci lithiových baterií. Další předností SSB je vysoká bezpečnost díky použití unikátního pevného elektrolytu, na rozdíl od Li-Baterii, které využívají tekutý elektrolyt, jenž je náchylný k výbuchům v extrémních podmínkách.

 

Výzkumný tým společnosti Samsung prohlašuje, že nový typ SSB bude mít až o 30 % vyšší energetickou hustotu (900 Wh/L) oproti tradičním Li-Ion bateriím (max. 700 Wh/L). Kromě toho nová SSB je až o 50 % menší než tradiční Li-Ion baterie, její životnost dosahuje až 1000 nabíjecích cyklů.

 

Velkou výzvou pro tradiční Li-Ion baterie představuje tvorba tzv. „dendridů“ (jehlovitých krystalových výběžků) v kovových anodách, které způsobují degradaci baterií. Nový typ SSB z laboratoří Samsungu se však dokáže s tímto dlouhodobým problémem formování dendritů úspěšně vypořádat díky využití unikátní uhlíkovo-stříbrné (Ag-C) anody.

 

Nadějný prototyp

 

„Nový prototyp SSB představuje novou technologii pro bezpečnější, vysoce výkonné baterie budoucnosti,“ řekl Dongmin Im, který se rámci Samsung Advanced Institute of Technology zabývá výzkumem technologie SSB.

 

Ačkoliv jde o průlomový výzkum a vývoj, výzkumníci společnosti Samsung zdůrazňují, že představený prototyp SSB ještě zdaleka není připraven na průmyslovou výrobu a komerční nasazení.

 

Cílem výzkumníků Samsung je dále tuto novou bateriovou technologii dále vylepšit tak, aby se v blízké budoucnosti mohla nejdříve uplatnit zejména v komerční výrobě pro elektromobilitu.