První elektromobil v Česku se nebude vyrábět v Mladé Boleslavi, ale v Nošovicích

Korejská automobilka Hyundai jako první v České republice spustí sériovou výrobu elektromobilů v roce 2020. Stane se tak pravděpodobně ve výrobním závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Korejci tak předstihnou Škodu, která svůj první elektromobil už vyrábí, ale na Slovensku. Informují o tom Lidové noviny (LN).

Hyundai


První plně elektrické auto vyráběné v Česku 

Na jaře příštího roku by z linek automobilky Hyundai v Nošovicích měly začít sjíždět první elektromobily Kona Electric. Továrna se podle zjištění LN už připravuje na výrobu. Vůz patří do kategorie SUV,  přičemž je často srovnáván s americkou Teslu 3, zatím Hyundai dodává pro celý svět jen z domovské Koreje.

Hyundai Kona Electric je prvním elektrickým SUV na evropském trhu a nabízí dojezd 482 km na jedno nabití. Tento model kombinuje progresivní styl SUV načky Hyundai a elektrický pohon s nulovými emisemi.

Od konvenčního modelu Kona přebírá nadčasový design a charakter automobilu, který dojede kamkoli. Nový model produktové řady ekologických vozů Hyundai je k dispozici od srpna 2018 a je nabízen ve dvou verzích elektrického pohonu. S ikonou v oboru Teslou 3 má srovnatelnou efektivitu. A patří tak mezi nejúspornější elektromobily na trhu.

Kona Electric je vůz kategorie SUV, baterie v případě verze s kapacitou 64 kWh umožňuje na jedno nabití dojezd kolem 400 kilometrů. Cena přes milion korun není lidová, ale v této kategorii elektromobilů patří k těm nižším.

Přesun výroby do Česka?

Pro Česko se stane prvním elektromobilem kompletně vyráběným na našem území. Konkurenční Škoda Auto totiž své elektrické Citigo, uvedené nedávno do prodeje, vyrábí v Bratislavě. 

O přesunu části výroby elektomobilu do Česka, o kterém už v létě spekulovala některá jihokorejská média. „Oficiální oznámení se čeká někdy začátkem příštího roku,“ uvedly LN. „Z informací z nedávné konference o čisté mobilitě je zřejmé, že to u nás Hyundai myslí s elektrickou Konou vážně. Je to pro Českou republiku v tomto oboru zásadní věc,“ přidává se předseda Asociace elektromobilového průmyslu Jaromír Marušinec.

Samotná automobilka však informaci ani nepotvrdila, ani nevyvrátila. „K možné výrobě elektrického modelu Kona v našem závodě vám ještě nemohu poskytnout bližší informace a komentář, jelikož o jeho výrobě v Nošovicích nebylo učiněno rozhodnutí,“ reagoval mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech Pavel Barvík.


Čistá mobilita je pro Hyundai dlouhodobým cílem, který si značka nastavila již před lety. V současné době má v tomto ohledu opravdu velký náskok oproti konkurenci a je schopná nabídnout všechny důležité verze elektrifikovaného pohonu s nízkými či nulovými emisemi. Globálně prodala více než 600 000 elektrifikovaných vozidel.

V rámci naplňování vize čisté mobility bude ke konci roku 2020 75 % vozů Hyundai dostupných v elektrifikované verzi. Ambiciózní plán rovněž počítá s tím, že v globálním měřítku do roku 2025 postupně rozšíří elektrifikované portfolio a to o 44 modelů. Do mobility budoucnosti bude Hyundai investovat i nadále a do roku 2025 se bude jednat o více než 35 miliard EUR.