Průzkum potvrdil rostoucí zájem Čechů o akumulaci a fotovoltaické elektrárny na střechách

Nedávný průzkum společnosti Energie ČS, který se zaměřil na využití technologií lidé v domácnostech, potvrdil mimo jiné rostoucí zájem o pořízení fotovoltaických elektráren a akumulaci v českých domácnostech. Investice do těchto zařízení zvažuje přes 14 % Čechů.

Zdroj: Foresite Marketing

Zdroj: Foresite Marketing

Zájem o chytrou domácnost

 

Trend modernějších domácností potvrzují také výsledky odpovědí na další otázky. 4 % respondentů již mají doma zařízení pro tzv. chytrou domácnost a dalších 16 % o této investici uvažuje.

 

„Již 7 % českých domácností využívá klimatizace. A dalších 21 % respondentů o jejím pořízení uvažuje. Tento fakt podporuje trend modernizace českých domácností a také poslední velmi horká léta,“ říká Jan Kovalský z Energie ČS.

 

Rostoucí zájem o soláry a akumulaci

 

V nedávném průzkumu společnosti Energie ČS, který pro ni realizovala agentura Foresite Marketing, se dále zjistilo, že 3 % domácností využívají vlastní fotovoltaiku a dalších 12 % považuje její pořízení za možné.

 

Zatím jen 3 % domácností využívají baterie na ukládání energie, ale dalších 14 % o nich uvažuje. 4 % domácností pak vlastní nezávislý agregát schopný generovat energii a dalších 11 % o jeho nákupu přemýšlí. 10 % respondentů využívá doma tepelné čerpadlo a stejné % lidí o jeho pořízení do domácnosti uvažuje.

 

Nejdůležitějšími atributy vztahu s dodavatelem energií jsou podle respondentů příznivé ceny, spolehlivost dodávek a férový přístup. S věkem roste důležitost síly a stability. Dodávka energie z obnovitelných zdrojů je při rozhodování velmi důležitá zhruba pro pětinu zákazníků.

 

Na obnovitelné zdroje kladou důraz zejména ženy

„Zajímavostí také je, že větší důraz na obnovitelné zdroje kladou ženy. Jsou velmi důležité pro 29 % z nich, podobnou tendenci mají i mladší lidé do 39 let. Ženy jsou rovněž o něco více zaměřeny na cenu energie a spolu se staršími respondenty mají tendenci mít větší přehled o aktuální spotřebě,“ komentuje další výsledky průzkumu Jan Kovalský z Energie ČS.

 

Z dodatečných služeb, které by mohli dodavatelé nabízet, byly nejčastěji zmiňovány odečet stavu energií na dálku, věrnostní zákaznický program a revize elektrických rozvodů.

 

Průzkum realizovala na reprezentativním vzorku 500 lidí agentura Foresite Marketing s.r.o. v listopadu 2019.