Průlom: Nové baterie o rekordní hustotě 1007 Wh/L a unikátní architektuře přicházejí na trh

Americký startup Our Next Energy (ONE) provedl netradiční test nové bateriové technologie. Díky rekordní energetické hustotě ve výši  1007 Wh/L a nové architektuře bateriových článků bez anody dokáže zajisti dojezd elektromobilů až v délce 1000 km. Na tomto projektu ONE spolupracuje s automobilkou BMW.

 

Zdroj: ONE

Unikátní technologie

Společnost Our Next Energy (ONE) se sídlem v Michiganu, která se zabývá skladováním energie, představila po úspěšném dvanáctiměsíčním výzkumu a vývoji prizmatický bateriový článek bez anody o kapacitě 240 Ah. Společnost věří, že její nový typ velkoformátového článku disponuje v současnosti nejvyšší hustotou energie na světě.

Tato průlomová technologie umožní komercializaci duální chemické architektury pod značkou Gemini™ společnosti ONE, která bude ještě letos integrována do prototypu elektromobilu vozidla BMW iX.

Konvenční bezanodové články mají obvykle nízkou životnost cyklu, což jim neumožňuje uplatnění v automobilovém průmyslu. Duální chemická architektura společnosti ONE však tento problém překonala a  otevřela tak novou cestu k širokému využití bezanodových článků tím, že snížila požadavky na životní cyklus a špičkový výkon baterií o 90 %.

Bateriová technologie Gemini s hybridní konstrukcí má dvě různá chemická složení, což ve výsledku znamená, že má proti standardu o 20 % méně lithia, o 60 % méně grafitu a výrazně méně niklu a kobaltu.  Gemini kombinuje více standardizovaných LFP článků a bezanodových chemií do jedné bateriové sady, což umožňuje vlastní proprietární DC-DC měnič společnosti.

Nová technologie baterií tedy v praxi umožňuje to, aby se každá speciální chemie zaměřila na jiné funkce. Zatímco LFP chemie umožní každodenní jízdu, pak bezanodová chemie bude sloužit pro prodloužení dojezdu elektromobilů na dlouhé vzdálenosti. Očekává se, že tento kombinovaný systém vydrží více než 1 000 000 km po celou dobu životnosti elektoromobilu.

Výrazné snížení ceny a vylepšení technologie

Podle sdělení společnosti ONE první generace článku o hustotě 1007 Wh/L eliminuje potřebu zařízení na výrobu grafitu a anody, což umožňuje dosáhnout ceny 50 USD za kWh článku při masové výrobě

„Náš článek bez prizmatické anody se vyrábí přibližně s polovičním množstvím současného zařízení na výrobu konvenčních lithiových článků o stejné kapacitě. Toto nám umožňuje výrazně snížit náklady na rozšíření jeho výroby v praxi,“ říká Mujeeb Ijaz, zakladatel a generální ředitel společnosti ONE.

Společnosti ONE se podařilo během posledních 12 měsíců dosáhnout značného vylepšení své technologie. Až stonásobné rozšíření kapacity 2 Ah na 240 Ah je důkazem jednoduchosti konstrukce a možnosti použití běžného  zařízení na výrobu lithiových baterií.

„Postupujeme rychleji než ostatní výzkumné programy, ve kterých působím. Gemini dosáhne sériové výroby v roce 2026, čímž urychlí zavádění elektromobilů díky dojezdu o délce až 1000 km, včetně nákladních vozidel a SVU, říká Dr. Steven Kaye, Chief Technical Officer ve společnosti ONE.