Představí již zítra Tesla revoluční baterie?

Již zítra 22. září proběhne dlouho očekávaná akce Tesla Battery Day 2020. Nejen podle zakladatele a generálního ředitele společnosti Tesla Elona Muska, ale také podle mnohých expertů se zítřek může zapsat do historie.  Co tedy vlastně chystá Tesla?

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Velké ambice

Pokud se naplní odvážné odhady analytiků, může akce Tesla Battery Day 2020 znamenat milník nejen pro Teslu, ale také pro branži elektromobility a také pro celý energetický sektor.

Tesla by totiž měla představit nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama. Jak uvádí americký web Electrec již zítra Tesla představí nový bateriový článek, který je   výrazně větší než současné vyráběné 2170 cylindrické články, které Tesla používá u svých elektromobilů (Model 3 či Model Y). Na této technologii Tesla úzce spolupracuje s japonskou společností Panasonic.

Podle médií má být průměr článku cca dvakrát větší, díky čemuž došlo ke čtyřnásobnému zvětšení objemu celého článku. To by mohlo průlom v oblasti energetické hustoty článku, která má klíčový vliv na dojezd a cenu elektromobilu.

Nicméně, šéf Tesly Elon Musk už přitom slíbil, že novinek bude víc. Tesla tak dle některých spekulací může představit i novou verzi stacionárního domácího úložiště Powerwall, což by mohlo urychlit decentralizaci v energetickém sektoru.

Cenový průlom?

Nový typ bateriového článku Tesly, který je základní součástí tvoří bateriových jednotek, by měl mít za následek zjednodušení a zlevnění celého akumulátoru, protože se bude jednoduše řečeno používat méně “obalového” a dalšího materiálu, který má každý z bateriových článků.

Podle některých expertů z branže by již zítra Tesla mohla představit bateriový článek s cenovkou 75 dolarů za kilowatthodinu. „Taková baterie by z elektromobilu mohla učinit masovou záležitost,“ uvádějí američtí experti.

Pokud zítra Tesla skutečně představí baterii s vysokou hustotou energie s jakoukoliv cenovkou pod sto dolarů za kilowatthodinu, pak to pro fanoušky i investory společnosti to bude dobrá zpráva. Agentura Bloomberg odhaduje, že se průměrné náklady na výrobu baterie loni pohybovaly kolem 156 dolarů za kilowatthodinu.

Při cenách baterií pod magickou hranici 100 dolarů za kWh by elektromobily měly začít být cenově konkurenceschopné vůči vozům s běžným pohonem. Současně by měly výrazně zlevnit i stacionární systémy skladování energie z obnovitelných zdrojů energie.