Porsche představilo první elektrický model Taycan. Dokáže řídit odběr elektřiny v domácnosti

Minulý týden měl světovou  první elektromobil Porsche Taycan. Automobilka z německého Stuttgartu tak dohnala konkurenci a představila první auto, které jen bzučí a jezdí na elektřinu. Nový vůz zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 2,8 vteřiny a výkon má ve speciálním režimu až 761 koní.

Porsche ČR


Naplnění slibu

„Slíbili jsme i v éře elektromobility to pravé porsche, které nadchne nejen svými technologiemi a jízdní dynamikou, ale dokáže také vyvolat upřímný zájem, podobně jako se to podařilo jeho legendárním předchůdcům. Nyní tento slib plníme,“ prohlásil Michael Steiner, který má v Porsche na starosti výzkum a vývoj.

Taycan je čtyřdveřový sportovní sedan, který je nakonec vzhledově téměř totožný s konceptem Mission E, jejž Porsche ukázalo před čtyřmi lety. Tvarově je podobný čtyřdveřovému modelu Porsche Panamera a jeho největší konkurencí na trhu má být Tesla Model S.

Kromě silnější verze Turbo S (Porsche paradoxně zůstalo u označení, které u elektrického auta postrádá smysl) uvedlo Porsche na trh i slabší verzi Turbo, která má „jen“ 680 koní a zrychlení o 0,4 vteřiny horší. Do konce roku automobilka představí ještě méně výkonné varianty a také model crossoveru Taycan Cross Turismo.

Chytré nabíjení i řízení spotřeby elektřiny pro domácnosti

Porsche Taycan v obou variantách  Turbo a Turbo S nabízí řadu vychytávek, které u jiných elektromobilů nenajdete. U každé z nich je nutné si zvolit, zdali chcete pouze nabíjecí kabel s dotykovým displejem pro domácí a průmyslové zásuvky, nebo i s inteligentní nabíjecí funkcí Home energy Manager, která umí pracovat s časovými tarify odběru elektřiny a hlídá přetěžování domácnosti.

Taycan je první auto, které má 800voltový rozvod pro dobíjení místo dnes obvyklého 400voltového, což umožní rychlejší dobíjení. Taycan při nabíjení zvládne až 270 kW, na dobití o 100 kilometrů by mu mělo stačit jen pět minut, z pěti procent na 80 procent pak 23 minut. Dojezd by měl být u silnějšího modelu Turbo S 412 kilometrů, u slabší verze Turbo pak 450 kilometrů.
 
Přestože o čistě elektrické Porsche je velký zájem a automobilka eviduje už 30 tisíc zájemců, k rychlému uvádění elektrických aut na trh ji motivuje hlavně evropská legislativa. Podle ní musí automobilky do roku 2021 stlačit průměrné hodnoty emisí CO2 u svých aut na 95 gramů na kilometr, což Porsche, které mělo ještě předloni průměr 178 gramů, zvládne jedině razantním důrazem na čistě elektrické modely.