Podnikání ve fotovoltaice je nyní jako „jízda na mrtvém koni“. Nadešel čas sesednout?

Zdroj: Hans Martn Drope
Co nefunguje?
Teorie mrtvého koně nabízí humorný, ale v současnosti velmi relevantní pohled na rozvoj fotovoltaiky: „Když zjistíte, že jedete na mrtvém koni, nejlepší strategií je sesednout.“ Přesto se mnoho společností dostává do podobných pastí jako je:
1️. Nákup silnějšího biče – tlačíme na pilu, aniž bychom řešili základní problémy ve firmě.
2️. Výměna jezdce -nový management, ale stejné problémy.
3️. Vytvoření komise pro studium koně – příliš hluboká analýza místo přijetí opatření.
4️. Transformace mrtvého koně na živého – skrývání problémů za okázalý marketing.
5️. Srovnávání mrtvého koně s ostatními – ospravedlňování neúspěchu, protože ostatní se také potýkají s problémy.
Jak uspět na trhu v době konsolidace?
V roce 2025 dojde k výrazné konsolidaci v solární energetice. Toto složité období musí firmy přežít, což v praxi to znamená osvojit si myšlení „přežití nejchytřejších“:
✅ Zaměřte se na diferenciaci (odlišení se), nejen na cenu.
✅ Budujte dlouhodobou strategii s udržitelnými maržemi.
✅ Investujte do inovací, které konkurenti nedokážou napodobit.
✅ Posilujte finanční odolnost, abyste mohli čelit výkyvům.
„Mrtvým koněm“ v solární energetice je neudržitelný závod, který se projevují v neustále nízkých cenách. Je načase přestat „mrtvého koně“ bičovat a přehodnotit náš přístup. Ti, kteří se přizpůsobí, nejen přežijí, ale budou dlouhodobě prosperovat.
Autor: redakce portálu s přispěním Hannse Martina Dropa, CEO, K2 Systems Ltd. Australia