Panasonic a Toyota spojí síly při výrobě lithiových baterií

Dvě obří japonské společnosti Panasonic a Toyota vytvoří nový společný podnik pod názvem Primearth EV Energy, který se bude zabývat výrobou lithiových baterií do elektromobilů a hybridních vozů. Při výrobě baterií najde zaměstnání asi 5 000 lidí. Uvedla to agentura Reuters.

Zdroj: Toyota

Zdroj: Toyota

 

Sázka na prismatické baterie

Panasonic je výhradním dodavatelem baterií válcového tvaru pro americkou automobilku Tesla. V první gigatovárně letos Panasonic překonal výrobní problémy a zásadní zvýšil výrobu bateriových článků pro Teslu.

 

Zatímco Tesla a řada dalších automobilek nyní používá ve svým elektromobilech tradiční válcovité baterie, nový společný podnik Toyoty a Panasonicu sází na vývoj baterií hranatých, které se v automobilovém odvětví používají častěji. 

 

V novém společném podniku bude mít Toyota 51% podíl a Panasonic zbytek. Toyota a Panasonic na vývoji baterií spolupracují nejméně od roku 1996. Tehdy firmy založily společný podnik, který dodává baterie do hybridních aut.

Polovina tržeb z elektromobilů do roku 2025

 

Automobilka Tesla minulý měsíc informovala, že bude baterie odebírat i od jihokorejské společnosti LG Chem a od čínského výrobce CATL. Tesla kromě toho vyvíjí i nové vlastní baterie, které má letos oficiálně představit v dubnu

 

Panasonic v pondělí také oznámil, že ve svém třetím finančním čtvrtletním zvýšil meziročně provozní zisk o tři procenta na 100,4 miliardy jenů (přes 21 miliard Kč). Firma to přičítá snaze restrukturalizovat a prvnímu ziskovému kvartálu společného podniku s Teslou. Hospodářský výsledek předčil očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 67,36 miliardy jenů.

 

Toyota, která první hybridní vůz představila v roce 1997, chce do roku 2025 polovinu svých tržeb generovat z prodeje elektrických vozů. Automobilka vyvíjí vlastní baterie a ve snaze předejít jejich nedostatku využívá i nové dodavatele.