Panasonic a Toyota spojí síly při výrobě lithiových baterií
Sázka na prismatické baterie
Panasonic je výhradním dodavatelem baterií válcového tvaru pro americkou automobilku Tesla. V první gigatovárně letos Panasonic překonal výrobní problémy a zásadní zvýšil výrobu bateriových článků pro Teslu.
Zatímco Tesla a řada dalších automobilek nyní používá ve svým elektromobilech tradiční válcovité baterie, nový společný podnik Toyoty a Panasonicu sází na vývoj baterií hranatých, které se v automobilovém odvětví používají častěji.
V novém společném podniku bude mít Toyota 51% podíl a Panasonic zbytek. Toyota a Panasonic na vývoji baterií spolupracují nejméně od roku 1996. Tehdy firmy založily společný podnik, který dodává baterie do hybridních aut.
Polovina tržeb z elektromobilů do roku 2025
Automobilka Tesla minulý měsíc informovala, že bude baterie odebírat i od jihokorejské společnosti LG Chem a od čínského výrobce CATL. Tesla kromě toho vyvíjí i nové vlastní baterie, které má letos oficiálně představit v dubnu
Panasonic v pondělí také oznámil, že ve svém třetím finančním čtvrtletním zvýšil meziročně provozní zisk o tři procenta na 100,4 miliardy jenů (přes 21 miliard Kč). Firma to přičítá snaze restrukturalizovat a prvnímu ziskovému kvartálu společného podniku s Teslou. Hospodářský výsledek předčil očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 67,36 miliardy jenů.
Toyota, která první hybridní vůz představila v roce 1997, chce do roku 2025 polovinu svých tržeb generovat z prodeje elektrických vozů. Automobilka vyvíjí vlastní baterie a ve snaze předejít jejich nedostatku využívá i nové dodavatele.