Nový standard Audi: Superrychlé nabíječky v kombinaci se soláry a obří baterií
Vlastní síť nabíjecích stanic
Pilotní projekt Audi má otestovat nabíjecí řešení budoucí poptávky po infrastruktuře elektromobilů, zejména v těch městských oblastech, kde nemusí mít řidiči přístup k domácímu nabíjení.
Letos v létě automobilka oznámila svojí strategii elektrifikace, která zahrnuje ukončení výroby spalovacích vozů do roku 2033. V současné době Audi vyrábí řadu elektromobilů Audi e-tron a také plug-in hybridní automobily. Do firemní nabídky patří například elektromobily Q4 e-tron SUV nebo nový model RS e-tron GT.
Součástí nové strategie jsou modulární kontejnerové kostky, které lze kombinovat a vytvářet nabíjecí centra, která lze snadno sestavit a vytvářet libovolné půdorysy. Pro otestování nové technologie otevírá Audi pilotní projekt nabíjecího centra s elegantním salónkem a rozvozem jídla.
První nabíjecí centrum Audi v Norimberku se skládá z šesti rezervovatelných rychlonabíjecích bodů, z nich každý nabízí výkon až 320 kW, salónku pro odpočinek a venkovní terasy. Podle Audi bude každý den mezi 10. a 19. hodinou k dispozici zaměstnanec, který se bude starat o přání návštěvníků. Nabíjecí stánky a salónek budou přístupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Unikátní systém nabíjení
Na nabíjecím hubu Audi je zajímavé, jak řeší způsob nabíjení elektromobilů. Nevede sem prostě tlustý kabel z uhelné elektrárny, nýbrž je stanice vybavena bateriovým úložištěm o kapacitě 2,45 MWh. Baterie v úložišti navíc nejsou nové, nýbrž to jsou recyklované baterie z prototypů elektrických Audi.
Úložiště se nabíjí samozřejmě hlavně z elektrické sítě, ovšem údajně „zelenou“ energií, a část energie dodávají i solární panely na střeše, které mají maximální výkon 30 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjecí kostky mají vlastní úložiště energie s kapacitou 2,45 MWh, vyžadují pouze snadno dostupné připojení k výkonu 200 kW. Společně s 30 kW solární energie ze střechy, bude toto připojení dostatečné, aby byly zásoby energie neustále k dispozici.