Mercedes sází na vlastní vysoce výkonné baterie pro nový elektromobil EQS

Dne 15. dubna 2021 se uskuteční světová premiéra nového elektricky poháněného modelu řady Mercedes-EQ – luxusního sedanu EQS. V této souvislosti  byla v závodě Hedelfingen, který je součástí společnosti Mercedes-Benz, zahájena výroba akumulátorů pro tuto revoluční novinku.

Zdroj: Daimler-Benz

Výroba baterií s neutrální bilancí emisí CO2

Závod Hedelfingen spustil výrobu vysokovýkonných akumulátorových systémů pro nový model EQS značky Mercedes-EQ. Tento elektrovůz se oficiálně  představí dne 15. dubna 2021.

Společnost Mercedes-Benz bude kromě přípravy různých variant akumulátorových systémů EQS také cíleně rozšiřovat své výzkumné a vývojové aktivity v oblasti elektromobility v rámci nového centra pro elektrické a elektrifikované systémy pohonu.

Chemické složení výkonných akumulátorových článků modelu EQS obsahuje nikl, kobalt a mangan v poměru 8:1:1. Množství kobaltu se tím snížilo na 10 %. Výroba akumulátorových článků probíhá s neutrální bilancí emisí CO2.

Závod Hedelfingen se stal po hladkém začlenění výroby akumulátorů do probíhající produkce převodovek důležitou součástí globální sítě koncernu Daimler pro výrobu akumulátorů. Závod Hedelfingen pro výrobu akumulátorů disponuje plochou 16 500 m2 pro výrobní a logistické činnosti, sází na vysoce moderní výrobní zařízení a využívá rozmanité technologie Průmyslu 4.0. Výroba velmi komplexních lithium-iontových akumulátorů probíhá na výrobní lince dlouhé 300 metrů s více než 70 výrobními stanicemi a vysokým počtem automatizovaných i manuálních výrobních kroků.

Velký počet komponentů, mezi něž patří například až 12 akumulátorových modulů nebo vyhrazená část pro inteligentní integraci výkonové elektroniky, jejíž montáž probíhá v berlínském závodě Mercedes-Benz, je v Hedelfingenu propojován do celkového systému.

Dojezd až 700 kilometrů

Model EQS je na přání vybaven modulárním uspořádáním sady akumulátorů, které umožňuje různé rozsahy dojezdu a výkonu. S využitelnou energetickou kapacitou až 108 kWh a za pomoci prvotřídní aerodynamiky dosahuje EQS dojezdu více než 700 kilometrů (WLTP).

Mercedes-Benz současně plánuje pro další posilování kompetencí v oblasti akumulátorových technologií výstavbu nového závodu pro malosériovou výrobu budoucích lithium-iontových akumulátorových článků, který bude zprovozněn v roce 2023.

Velkou roli přitom hraje nejen faktor trvalé udržitelnosti, ale také transparentní vývoj akumulátorových článků spolu s možnostmi jejich recyklace. Zaměření na vlastní know how a vysokou vertikální integraci je podle Daimleru klíčem k vedoucímu postavení v segmentu elektromobilů.