Lidový elektromobil poháněný solární energii měl premiéru na veletrhu CES

Německý startup Sono Motors se snaží svůj elektromobil Sion dostat na trh již od roku 2016, kdy byl představen první prototyp. Letos v lednu firma virtuálně prezentovala odborné veřejnosti během veletrhu CES finální verzí rodinného elektromobilu Sion.

Zdroj: SonoMotors

Zdroj: SonoMotors

Elektromobil na solární pohon

Startupová firma Sono Motors z Mnichova od roku 2016 vyvíjela vůz, který pohání elektromotor čerpající energii z poměrně malé vysokonapěťové baterie s kapacitou 35 kWh. Zvláštností tohoto vozu je ale pokrytí téměř všech povrchových panelů (s výjimkou nárazníků) solárními články.

Malé elektrické MPV Sono Motors díky vyrobené solární energii dokáže denně ujet přes 30 km energii zdarma, a to a bez připojení elektromobilu na nabíječku.

Standardní dojezd elektromobily díky baterií je pak udáván na 255 kilometrů (WLTP). S elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní) je spojen bateriový modul o kapacitě 35 kWh. Nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabin.

Automobil s délkou 4,3 metru pohání elektromotor s výkonem 120 kW, který je schopen vůz rozjet na rychlost 140 km/hod. Sympaticky zní také číslo udávající objem zavazadlového prostoru – 650 litrů.

6000 kilometrů ročně zdarma

Podle společností sono Motors automobil díky své unikátní solární karoserií dokáže ročně  vyrobit tolik elektrické energie, kolik je zapotřebí na ujetí zhruba 5800 kilometrů. To by znamenalo, že někteří vlastníci, kteří auto využívají jen ve městech a jezdí jen na krátké vzdálenosti, by baterii takřka vůbec nemuseli dobíjet z elektrické rozvodné sítě.

Zásadní roli by měla hrát také cena. Nový elektromobil Sono Sion začne na pouhých 21 429 eurech, což dělá v přepočtu pouhých 560 tisíc korun. Jde tedy skutečně o první lidový elektromobil z Německa.

Výroba by měla začít koncem tohoto roku, přičemž vozy budou za zákazníky vyjíždět z bývalého výrobního závodu zkrachovalé značky Saab ve švédském Trollhättenu. Peníze na projekt se z velké části získaly díky úspěšnému crowdfundingu. Přispěvatelé jen během padesát dní trvající kampaně poslali na konto společnosti více než 100 milionů eur.