LG Chem expanduje ve výrobě baterií v Evropě. Pro Teslu bude vyrábět nový typ článků s vysokou kapacitou

Korejský gigant LG Chem, který patří k 5 největším světovým výrobcům bateriových článků a baterií, oznámil, že v blízké budoucnosti ztrojnásobí výrobu cylindrických bateriových článků. Pro svou expanzi v Evropě si vybral Polsku, kde budou vyrábět identické články o stejných vlastnostech, jaké nedávno představila americká Tesla.

Zdroj: www.smartenergyforum.cz

Zdroj: www.smartenergyforum.cz

 

Prudký růst výrobních kapacit


Jihokorejská společnost LG Chem již v Evropě provozuje dvě velké továrny na výrobu bateriových článků a baterií v Polsku. Na předměstí Vratislavy vzniká nyní nejmodernějí závod firmy LG Chem, který se pravděpodobně stane největším evropským dodavatelem nedostatkových akumulátorů.

Ročně vyrobí baterie pro stovky tisíc elektrovozidel ročně. LG Chem kvůli rostoucí poptávce  rozšiřuje jeho výrobní kapacitu. Postavením dalších linek se schopnosti asijské produkce zvednou z původně plánovaných 70 GWh na rekordních 120 GWh.

Podle nejnovějších korejských médií nyní LG Chem hledá v Evropě místo pro třetí továrnu. S vysokou pravděpodobností to bude opět Polsku. Tím by globální výrobní kapacita mohla stoupnout v roce 2023 na 260 GWh ze současných 120 GWh.

Stejný typ článků jako Tesla 4680

LG Chem již s Teslou spolupracuje a dodává ji právě cylindrické baterie pro současný Model 3 vyráběný v Číně, tedy ne nový typ bateriových článků, ale ještě ten původní. Stejně tak se Tesla zde spoléhá na firmu CATL, coby dalšího dodavatele baterií.

Naopak pro výrobu svých elektromobilů ve Spojených státech využívá pouze baterie od japonského Panasonicu. Jak to bude v Evropě po postavení Gigafactory u Berlína je zatím otázkou, ale Musk už potvrdil, že zde vyráběný Model Y bude prvním na světě, který bude mít nové Tesla baterie.

Jak uvádějí korejská média, Chem údajně vyvíjí nový formát cylindrických baterií, které mají 5x více energie a 6x více výkonu. Což shodou náhod přesně odpovídá číslům, která Tesla nedávno zveřejnila na ve svém eventu Tesla Battery Day, kde představila průlomový typ článků 4680.

Nový bateriový článek Tesly řady 4860 představuje nový formát baterií o rozměrech 46×80 mm. Podle šéfa Tesly Elona Muska  nová bateriová technologie uchová 5x více energie, nabídne 6x vyšší výkon a o 14 % nižší cenu.

Nové články budou „bezkontaktní“, což znamená, že mezi katodou a anodou nebudou uprostřed kontakty pro přenos elektrického  náboje. To výrazně zlepšuje odvod tepla a zásadním způsobem zjednodušuje a zlevňuje výrobu.

Nové baterie u Tesly mají být výkonnější, mají mít neuvěřitelnou životnost, a dokonce budou součástí struktury elektromobilu. V prvních elektromobilech Tesla se mají objevit v příštím, případně přespříštím roce. Poprvé u Modelu Y vyráběném v Evropě. Nyní to vypadá tak, že Tesla si jako dodavatele nových baterií vybrala LG Chem.