Jinko a LONGi ovládly trh fotovoltaických panelů v roce 2025

Poradenská společnost Solarbe Constulting představila svoji studii na téma vývoje globálního trhu  fotovoltaických panelů v prvním pololetí roku 2015. Na prvním místě v dodávkách se umístily s velkým náskokem před konkurencí společnosti Jinko a LONGi.

Zdroj: Solarbe Global

TOP 30 největších výrobců panelů v roce 2025

Podle studie společnosti Solarbe Global se společnost  Jinko Solar stala letos v prvním pololetí největším výrobcem fotovoltaických panelů s dodávkami na trh přes 41 GW, což dokazuje její stabilní výkonnost.  Těsně za ní se umístila společnost LONGi, která zaznamenala nárůst podílu na trhu a udržela si druhé místo s dodávkami ve výši až 40,5 GW.

Další dva čínští giganti JA Solar a Trina Solar dosáhli poměrně vyrovnaného výsledku v dodávkách panelů na globální trh (32-34 GW), a proto je agentura Solarbe Global zařadila společně na třetí místo. Konečné rozhodnutí o tom, která společnost si vede lépe, bude záviset až na zveřejnění pololetních finančních zpráv v srpnu.

Celkový žebříček TOP 30 největších výrobců panelů  v letošním roce zachycuje výše uvedený obrázek.

Silní hráči posilují postavení na trhu

Celkový  tržní podíl čtyř nejvýznamnějších společností (Jinko, LONGi, Trina a JA Solar) v první polovině roku přesahuje 46,5 %. Pokud započítáme společnosti Tongwei a Astronergy, pak šest nejvýznamnějších společností představuje více než 60 % tržního podílu s tím, že jejich výrobní kapacita je dostatečná k uspokojení globální poptávky po fotovoltaických panelech v letošním roce.

Největší hráči na trhu dále posilují svůj tržní podíl na úkor menších výrobců panelů. To nejlépe dokumentuje skutečnost,  že výrobní společnosti, které se letos umístily na 16. až 30. místě z žebříčku Solarbe Global, tvoří pouze 11,2 % celkového objemu globálních dodávek panelů na trh.

Tento trend experti komentují následovně: „K dosažení rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou v průmyslovém řetězci nestačí pouze vytlačit společnosti třetí a čtvrté úrovně. Aby průmysl znovu získal svou bývalou slávu a rovnováhu, musí z trhu odejít i větší hráči.“

Důraz na zisk než na tržní podíl

Jako nový trend lze z dat společnosti Solarbe Global odvodit fakt, že několik výrobců  (včetně některých špičkových) již snížilo své cíle v oblasti dodávek panelů na trhu a přesunulo svoji pozornost na dosažení ziskovosti.

Tito výrobci dávají příklad celému odvětví a dalším společnostem, aby věnovaly větší pozornost svému dlouhodobému rozvoji, zejména v oblastech, jako je ziskovost, cash flow, technologický potenciál a spokojenost zaměstnanců. Konec konců, jádro konkurenceschopnosti čínského fotovoltaického průmyslu nikdy netvořila pouze honba za tržním podílem v krátkodobém horizontu.