Intelligent Battery for Grid: Díky spolupráci IBG a AERS v Česku vzniká unikátní baterie z vysloužilých baterií elektromobilů
Úspěšná spolupráce českých firem
Společnost IBG Česko zajištuje proces svozu baterií, jejich třídění, následnou stavbu i servis samotného bateriového systému. O baterie se firma postará i v samotném závěru jejich životního cyklu jejich recyklací.
Za použití posledních trendů v recyklačních technologiích lze získat zpět recyklát, který se využije při výrobě nových bateriových článků. Uhlíková stopa budoucího procesu výroby baterií tak klesne na minimum toho, co současné technologie dovolují.
Na projektu spolupracujeme IBG Česko i se společností AERS, což je čistě česká technologická společnost ze skupiny Fenix Group, která se zabývá vývojem a výrobou akumulačních stanic pro domácí a průmyslové využití.
Společnost AERS je tvůrcem vlastního unikátního BMS (Battery Management System), právě který se právě využívá v úložišti Intelligent Battery for Grid (IBG). To má kapacitu 328 kWh a výkon až 300 kW, takže zvládne i rychlonabíjení elektromobilů.
Intelligent Battery for Grid (IBG) již brzy uvidíte u nabíjecích stanic v ČR i Evropě a všude tam, kde je prostor pro uložení energie z obnovitelných zdrojů, nebo pro optimalizaci vlastní spotřeby elektřiny.
Úspěšný pilotní projekt
Po úspěšně realizovaném pilotním projektu s využitím úložiště IBG v Praze jsou nyní inovativní akumulátory energie k dispozici všem smluvním prodejcům značky Škoda. Automobilka dosud přijala 160 předběžných objednávek od dealerů v České republice, Německu, Nizozemsku a na Slovensku.
Systém skladování energie IBG pojme až 20 baterií z plug-in hybridních modelů SUPERB iV a OCTAVIA iV o kapacitě 13 kWh, nebo pět baterií o kapacitě 82 kWh z elektrického SUV ENYAQ iV. Systém skladování energie lze rozšiřovat nebo snižovat a v případě potřeby lze baterie v několika jednoduchých krocích vyměnit. V příštích letech by mohlo být postaveno více než 4 000 těchto udržitelných akumulátorů energie.
Systém akumulace energie může dočasně uchovávat přebytečnou zelenou elektřinu, která je vyráběna například fotovoltaickými systémy u dealerů automobilky Škoda. Tuto elektřinu pak lze kdykoli využít bez ohledu na počasí nebo aktuální zatížení místní elektrické sítě.