Huawei: Nové baterií nabídnout dojezd až 3 000 km a nabití za 5 minut
Zdroj: Huawei
Unikátní technologie
V posledních letech probíhá ostrý souboj mezi výrobci baterií na poli ultra rychlého nabíjení a délky dojezdu elektromobilu. Novým vítězem se jeví firma Huawei, která si před pár dny nechala patentovat baterie na bázi sulfidů s pevným elektrolytem, které údajně nabízejí dojezd 3 000 km a pětiminutové nabití.
Hlavní předností nové bateriové technologie je energetická hustota, která dosahuje 400–500 Wh/kg, což je dvakrát až třikrát víc než u klasických Li-Ion článků. Klíčovým prvkem je dopování sulfidu dusíkem, které zvyšuje elektrochemickou stabilitu a snižuje vedlejší reakce. To by mělo znamenat vyšší bezpečnost a delší životnost baterie.
Úspěchy díky investicím do vývoje
Přestože Huawei sám bateriové články nevyrábí, stále více energie společnost věnuje do oblasti výzkumu a vývoje materiálů, které se používají pro výrobu baterií. Na počátku letošního roku si například nechal patentovat metodu syntézy sulfidových elektrolytů. Ten se vyznačuje vysokou vodivostí, ale také cenou srovnatelnou se zlatem.
Etablovaní lídři ve výrobě jako je Panasonic nebo Samsung se vývoji baterií s pevným elektrolytem věnují už více než deset let. Nyní je dohánějí čínské společnosti, které investují masívní prostředky do vývoje a výzkumu.
Letos CATL oznámil, že hodlá spustit pilotní výrobu baterií s pevným elektrolylem do roku 2027. Další čínská společnost Going High-Tech již zahájila pilotní výrobu baterii „Jinshi“ . Také společnost WeLion začala výrobu bateriového článku s pevným elektrolytem o kapacitě 50 Ah, který získal certifikaci.
Nicméně, patentová žádost společnosti Huawei dodává čínským inovačním snahám v oblasti baterií nový impuls. Pokud se podaří společnosti Huawei takové průlomové technologie komercializovat, může to vést k revoluci ve vývoji elektromobility. Skončily by totiž časté obavy části veřejnosti, která elektromobily odsuzuje za krátký dojezd a hlavně pak zdlouhavé nabíjení.