HE3DA: Baterie pro elektromobily, úspěch v soutěži NASA a kdy začne výroba?

Česká společnost HE3DA, která chystá výrobu lithiovných baterií nové generace na severní Moravě, letos v říjnu uspěla v prestižní soutěži NASA iTech. Letos na podzim také firma představila nové stacionární baterie pro elektromobily a na jejím webu se objevil i odkaz s náborem zaměstnanců do nové gigatovárny. Kdy začne výroba baterií pro komerční využití a jaké jsou další plány firmy?

O plánech společnosti HE3DA do budoucna můžete diskutovat s hlavním akcionářem a  architektem projektu výstavby první gigatovárny na baterie v Česku Radomírem Prusem již

19.listopadu v Praze na konferenci Smart Energy Forum


HE3DA


Úspěch v soutěži NASA

Letos v říjnu se HE3DA jako jediná z České republiky  probojovala  až do finále prestižní soutěže NASA iTech. Cílem této soutěže je představit nejlepší inovace z celého světě, přičemž letos se tematicky soutěž zaměřila na obory jako je umělá inteligence, lékařské inovace, ukládání energie a další.

Po maratónu několikadenních prezentací HE3DA ve finále získala za vývoj své baterií  prestižní ocenění NASA iTECH, které  v Las Cruces v USA převzali Radomír Prus, Jan Procházka a Václav Binar, kteří reprezentovali český zastoupení HE3DA  a také Lenka Somolová za americkou dceřinou společnost HE3DA USA.

„Jedná se o další velký úspěch, jenž nám umožnil se podílet na vývoji baterie pro lunární vozítko na měsíci,“ vozidel Radomír Prus, hlavní akcionář projektu Magna Energy Storage (MES) v Horní Suché u Havířova. “Nové baterie se rychle nabíjejí, jsou bezpečné a 100% recyklovatelné”.

Představení baterií pro elektromobily

Kromě vývoje baterií pro stacionární ukládání energie z obnovitelných zdrojů energie se nyní společnost HE3DA soustředí na baterie pro elektromobilitu. 

První vlaštovkou v oblasti baterií pro elektromobilitu je komunální auto El Zebra, které HE3DA představila v praxi letos na podzim v Horní Suché. „Kde jinde, než v centru měst by měly jezdit elektromobily? Navíc přicházíme s komplexním řešením pro komunální služby, sestávajícím z výroby elektrické energie solárními panely či malými větrníky, přes bateriovou dobíjecí stanici, až po komunální elektro auto = opravdu čistá elektromobilitu do měst,“ řekl pro portal novinky.cz Radomír Prus.

Další využití baterií firma vidí v městské bezemisní dopravě. V této souvislosti firma nedávno představila malé městské autíčko ELBLESK, u něj lze pouhým přepojením kabelů na HE3DA baterii nahradit dnes používané olověné baterie. 

„Přestože u baterií vidíme největší smysl v nákladní dopravě, tak i u mini autíčka jsme schopni prodloužit dojezd a životnost baterií, zkrátit dobu nabíjení a vybíjení a snížit ekologické dopady, zlepšujíce jeho užitnou hodnotu,“ zmínil přednosti takového řešení Prus.

Kdy firma zahájí výrobu?

Při poslední „neoficiální návštěvě“ firemního areálu v Horní Suché na počátku října 2018 v pozdních odpoledních hodinách v areálu gigatovárny panoval čilý pracovní ruch. O tom svědčí níže uvedená fotografie.

Redakce


Jaké má další plány firma? Podaří se jí spustit výrobu baterií ještě letos, nebo až v příštím roce? Kdy si baterie budete moci koupit?

Na výše uvedené témata získáte odpověď dne 19.listopadu v Praze na konferenci Smart Energy Forum, kde s prezentací o HE3DA vystoupí hlavním akcionář a  architekt projektu výstavby gigatovárny Radomír Prus.