Hanergy představila nový fotovoltaický systém pro letištní autobusy
Společnosti Hanergy GSE a TAM-Europe Co vyvinuly v Číně letištní kyvadlový autobus s využitím tenkovrstvých solárních střešních modulů, které vyrábějí solární energii, jenž se uplatní k částečnému pokrytí provozních potřeb.
Využití flexibilních solárních článků
V listopadu loňského roku podepsala společnost Hanergy smlouvu o spolupráci s TAM-Europe Company, dceřinou společností China Hi-Tech Group Corporation, s cílem vyvinout nový model kyvadlového autobusu s pohonem na energii získanou z flexibilního modulu na bázi tenkostěnných fotovoltaických technologií.
Kromě tohoto strategického cíle využívá TAM-Europe na svých autobusech novou generaci článků CIGS PowerFLEX společnosti Hanergy GSE pro hi-tech letištní kyvadlovou dopravu.
Společnost TAM byla založena v roce 1947 ve Slovinsku. Vyrábí hlavně letištní autobusy. Od roku 2013 je 100% dceřinou společností China Hi-Tech Group. Do roku 2020 plánuje být světovou jedničkou na trhu s letištními autobusy.
Tenké a vysoce účinné panely na střeše
Letištní autobusy se pohybují delší dobu na slunci, takto získaná energie může napájet klimatizační systém a rozšiřovat dojezd autobusů. Produkty PowerFlex od Hanergy GSE jsou z flexibilních tenkých vrstvených komponentů CIGS a mají výhodu vysoké míry konverze, tepelné odolnosti, nízké hmotnosti a jsou ultra tenká. Solární moduly umístěné na střeše vozidla neovlivňují konstrukci vozidla a chrání jeho povrch.
Solární moduly umístěné na střeše vozidla neovlivňují konstrukci vozidla a chrání jeho povrch. Protože se kyvadlové autobusy pohybují na letištní ploše z velké míry na slunci, může získaná energie napájet klimatizační systém a rozšiřovat dojezd autobusů.
Solární články CIGS a fotovoltaické technologie na bázi tenkých vrstev vyrábí americká Global Solar Energy Inc (GSE), dceřiná společnost Hanergy. Byla založena v roce 1996 a má továrny v Tucsonu, Arizona, Spojené státy americké. V současné době má výrobní kapacitu 50 megawattů ročně.