Gotion představil baterii, která se má nabít za 10 minut

Čínská společnost Gotion oznámila, že vyvinula baterii, která značně zrychlí nabíjení. Elektromobilů. Čas strávený na nabíječce má přiblížit běžnému tankování.

Zdroj: Gotion

Nabito do 10 minut

Na své 13. technologické konferenci Gotion přestavil koncept nové baterie G-Current, která je údajně schopná se nabít z 0 na 80 % za neuvěřitelných 9,8 minuty. Využívá pokročilou technologii 5C, která podporuje nabíjecí výkon až 400 kW.

Podle sdělení společnosti Gotion je možné novou technologii nasadit v celé škále bateriových aplikací, ať už pro bateriová elektrická vozidla (BEV) nebo hybridy, a pokrývá různé chemické složení baterií, jako jsou LFP, LMFP a NCM. Podle víceprezidenta Cao Yonga pro výzkum a vývoj ve společnosti Gotion je nová bateriová technologie připravena pro sériovou výrobu.

Nová baterie údajně pracuje jak s lithium-železo-fosfátem (LFP), tak i s lithium-mangan-železo-fosfátem (LMFP) a nikl-kobalt-manganem (NCM). Baterie G-Current využívající články LFP má podle společnosti kapacitu více než 75 kWh a umožňuje dojezd více než 600 km.

Další novinky

Gotion představil také další dvě novinky, které vzbudily pozornost. Baterii Stellary, která se nabije na 70 % za devět minut, nebo za pět minut prodlouží dojezd o 350 kilometrů.

Jako další novinku Gotion představil polovodičovou baterii na bázi křemíkue Gemstone, která má energetickou hustotu 350 Wh/kg, což je o 40 % více než dosahují běžné li-ion baterie. Navíc Gotion slibuje životnost více než 3 000 cyklů, což znamená, že bez výměny by měl akumulátor zvládnout v elektromobilu milion kilometrů. To je více než životnost auta.

Baterie prý také mimořádně rychle a účinně odvádí teplo a je vybavena důmyslnou technologií chlazení. Díky tomu je bezpečnější a spolehlivější. Podle konzervativního odhadu se plně polovodičová baterie začne vyrábět v malých objemech a zkoušet v provozu na vozidlech v roce 2027, přičemž masová výroba se očekává v roce 2030.