Google nově prozradí, zda-li se vyplatí instalovat fotovoltaiku na střechu
Kdy se vyplatí investovat do solárů?
Google patří k největším investorům do fotovoltaiky. Jeho datacentra dnes pohání již z více než 90% obnovitelné zdroje.
Nyní se společnost stále více profiluje v oblasti prosazování principu udržitelnosti. Proto Google poskytl vývojářům rozhraní Solar API, které pomůže posoudit, zda se vyplatí instalovat solární panely na konkrétním místě.
Solar API obsahuje klíčové údaje o budovách, střechách, stínění a konfiguraci panelů, které pokrývají více než 320 milionů budov ve 40 zemích. Společnost uvedla, že očekává, že jen v prvním roce dosáhne z prodeje svého rozhraní API příjmů ve výši až 100 milionů dolarů.
Usnadnění instalace solárních panelů se před časem objevilo v mapách Google. V roce 2015 Google spustil Project Sunroof, dodatečnou mapovou vrstvu, která uživatelům umožňovala určit úroveň slunečního svitu v dané lokalitě a odhadované množství energie vyrobené solárními panely.
Pokročilé výpočetní modely
Rozhraní Solar API usnadní výpočet zisků z montáže solárních zařízení. Služba by měla zajímat zejména ty, kdo uvažují o instalaci fotovoltaických zařízení, ale také firmy, které se na jejich instalaci podílejí.
„Pomocí rozhraní Solar API mohou solární firmy zlepšit zákaznickou zkušenost pro majitele nemovitostí, vytvořit spolehlivé návrhy projektů bez nutnosti návštěvy na místě a urychlit celkový proces instalace,“ uvedla společnost Google.
Součástí rozhraní Solar API je tzv. koncový bod Buildings Insights, který poskytuje podrobnosti o umístění, rozměrech a solárním potenciálu budovy. Obsahuje informace, jako je velikost a sklon střechy a modelovaná produkce energie střešního pole.
Nové řešení využívá moderní mapy a pokročilé výpočetní modely. Díky využívání umělé inteligence Solar API určuje přesné úhly střech a odhady zastínění od okolních stromů a následně je kombinuje s historickými údaji o počasí a aktuálními cenami elektřiny.
Nová služba tak umožňuje stanovit přesnější údaje o zisku z instalace solárních panelů, a to zcela bez nutnosti vyslat na místo technika. V současnosti Google pokrývá více než 350 milionů budov ve 40 zemích – včetně USA, Francie a Japonska.