Google bude investovat miliardu eur do datových center v Německu a podpory zelené energie

Americký internetový gigant Google již v roce 2017nakoupil více energie z obnovitelných zdrojů energie, než činila jeho celková spotřeba. Společnost tak naplnila svůj cíl 100% „podílu“ OZE na své spotřebě.  Nyní gigant Google investuje do roku 2030 miliardu eur (25,5 miliardy Kč) do rozvoje svých datových center v Německu.

Zdroj: Google

Další investice

Celkem má Google nakontrahováno 3 GW výkonu, což ho činí největším komerčním odběratelem energie z OZE. V souvislosti s kontrakty společnosti byly do obnovitelných zdrojů investovány přes 3 miliardy dolarů.  Google investuje i přímo do větrných či fotovoltaických elektráren.

V současnosti Googlu plánuje, že rozšíří datové středisko ve Frankfurtu nad Mohanem a zřídí nové cloudové centrum poblíž Berlína. Mimo jiné bude také nepřímo podporovat německé solární a větrné farmy, protože začne ve velkém nakupovat zelenou energii od kolínského dodavatele Engie.

„V našich datových centrech nás to posune o krok blíže k využívání zdrojů energie bez oxidu uhličitého,“ řekl Philipp Justus, který stojí v čele společnosti Google ve střední a východní Evropě.

Minimalizace uhlíkové stopy

Google díky svým kontraktům na odběr elektřiny z obnovitelných zdrojů energie o instalovaném výkonu 3 GW patří do čela žebříčku společností, které se snaží o minimalizaci své uhlíkové stopy a nakupují energii z OZE. Kontrakty Googlu na odběr energie představují nové investice do OZE ve výši 3 miliard dolarů. „To, co je pro nás důležité, je, že přidáváme do sítě nové zdroje čisté energie a to, že nakupujeme tolik energie z OZE jako spotřebujeme – celosvětově a na roční bázi,“ uvedl Urs Hölzle, Senior Vice President pro technickou infrastrukturu.

Nutnost lokální správy dat zvýšily přísné evropské zákony na ochranu soukromí. V rozhodnutí Googlu hraje roli také živá start-upová scéna v Berlíně i německé investice dalších amerických firem.

Google je co do cloudových služeb ve srovnání s jinými technologickými firmami jen trpaslík. Miliardy dolarů firma vydělává díky reklamám ve svém populárním vyhledávači a na službě pro sdílení videí youtube, ale její cloudové služby jsou zatím ztrátové. Šéf firmy Sundar Pichai se ale nevzdává plánu vytvořit z cloudové divize hlavní pilíř zisku.