FlixBus testuje využití solární energie na střeše svých autobusů

Společnost FlixBus směřuje k cíli být uhlíkově neutrální do roku 2030. Za tímto účelem spustila pilotní projekt, v rámci kterého nainstalovala solární panely na svůj zelený autobus, který jezdí z Dortmundu přes Eindhoven, Antverpy, Bruggy a Calais do Londýna. Solární panely instalované na střeše jsou ultratenké a lehké, a komunikují s alternátorem v autobuse prostřednictvím kontroly nabíjení umístěného v autobusu.

Zdroj: FlixBus

Zdroj: FlixBus

Snížení spotřeby nafty

Díky využití solárních panelů je autobus a jeho palubní zařízení napájena sluneční energií. Novinka snížila spotřebu nafty o 7 procent. Autobus se solárními panely od společnosti FlixBus jezdí z Dortmundu do Londýna.

 

Podle sdělení společnosti FlixBus nová technologie nabíjí baterii v autobuse pomocí sluneční energie, a proto nemá alternátor potřebu nabíjet se pomocí tradičního paliva (tj. nafty). Během zkušebního provozu bylo na 100 km ušetřeno průměrně 1,7 litru nafty. Při průměrné vzdálenosti 600 kilometrů za den je to denní úspora paliva okolo 10 litrů.

 

Baterie dodává energii veškeré elektronice na palubě autobusu. Jak je u autobusů FlixBus běžné, i ten se solárními panely je vybaven USB porty, zásuvkami, klimatizací, wi-fi a multimediálním zábavním systémem. Díky nové technologii jsou všechna palubní zařízení napájena sluneční energií. Cestující FlixBus tak mohou nabíjet svá mobilní zařízení obnovitelnou energií.

Inovativní dopravní řešení

 

V tomto pilotním projektu spolupracuje FlixBus s britskou společností TRAILAR, která nabízí inovativní dopravní řešení vedoucí ke snížení dopadu užitkových vozidel na životní prostředí. Flexibilní solární panely byly vyvinuty speciálně pro použití v dopravním sektoru, přičemž tato technologie se již využívá pro nákladní vozidla a pro doručovací služby. FlixBus je první, kdo aplikoval tuto technologii na mezinárodní dálkový autobus.

 

Technologie je navržena tak, aby mohla být sledována data, a tedy i výsledek úspory. Mohou být optimalizovány podmínky, které v konečném důsledku co nejvíce sníží emise CO2. Výkon technologie solárních panelů ovlivňují faktory jako je trasa autobusu nebo sezóna. V současné době autobus jezdí dvakrát týdně z Dortmundu do Londýna.

 

FlixBus spolupracuje s místními autobusovými partnery. Jedním z nich je nizozemský Kupers Touringscars z Limburgu. Solární panely jsou instalovány na jednom z jeho autobusů. Ředitel Kupers Touringcars, Bert Fonteijn, říká: „Jsme velmi hrdí na to, že se náš double-decker účastní tohoto mezinárodního pilotního projektu ke snížení dopadu dálkových autobusových linek na životní prostředí. Jsme rádi, že můžeme našim cestujícím nabídnout technicky vyspělý způsob cestování“.

 

„Snažíme se o ekologicky šetrné cestování a zpřístupňovat ho co největšímu počtu lidí,“ říká Jesper Vis, generální ředitel FlixBus Benelux. „Tento pilotní projekt se solárními panely je pro naše cestující jen jednou z řady iniciativ a projektů šetrných ke klimatu. Na základě počátečních výsledků vyhodnotíme, do jaké míry tento pilot rozšíříme do více autobusů nebo dokonce na všechny autobusy v síti.“