Aktuální průzkum na téma zelených technologií v českých domácnostech

Společnosti Energie ČS nedávno realizovala průzkum, který se zaměřil mimo jiné na to, jaké technologie lidé používají v domácnostech a o jakých uvažují, že by si pořídili. Jedním z témat průzkumu byl i zájem českých domácnosti o fotovoltaiku a baterie.

Almaden


Až 20 % českých domácnosti zvažuje investice do FVE

„Již 7 % českých domácností využívá klimatizace. A dalších 21 % respondentů o jejím pořízení uvažuje. Tento fakt podporuje trend modernizace českých domácností a také poslední velmi horká léta,“ říká Jan Kovalský z Energie ČS.

Trend modernějších domácností potvrzují také výsledky odpovědí na další otázky. 4 % respondentů již mají doma zařízení pro tzv. chytrou domácnost a dalších 16 % o této investici uvažuje. 3 % domácností využívají vlastní fotovoltaiku a dalších 12 % považuje její pořízení za možné.

Zatím jen 3 % domácností využívají baterie na ukládání energie, ale dalších 14 % o nich uvažuje. 4 % domácností pak vlastní nezávislý agregát schopný generovat energii a dalších 11 % o jeho nákupu přemýšlí. 10 % respondentů využívá doma tepelné čerpadlo a stejné % lidí o jeho pořízení do domácnosti uvažuje.

Zelená energie hraje důležitou roli

Nejdůležitějšími atributy vztahu s dodavatelem energií jsou podle respondentů příznivé ceny, spolehlivost dodávek a férový přístup. S věkem roste důležitost síly a stability.  Dodávka energie z obnovitelných zdrojů je při rozhodování velmi důležitá zhruba pro pětinu zákazníků.

„Zajímavostí také je, že větší důraz na obnovitelné zdroje kladou ženy. Jsou velmi důležité pro 29 % z nich, podobnou tendenci mají i mladší lidé do 39 let. Ženy jsou rovněž o něco více zaměřeny na cenu energie a spolu se staršími respondenty mají tendenci mít větší přehled o aktuální spotřebě,“ komentuje další výsledky průzkumu Jan Kovalský z Energie ČS.

Z dodatečných služeb, které by mohli dodavatelé nabízet, byly nejčastěji zmiňovány odečet stavu energií na dálku, věrnostní zákaznický program a revize elektrických rozvodů.

Průzkum realizovala na reprezentativním vzorku 500 lidí agentura Foresite Marketing s.r.o.